Bryce Canyon

Door Tjitske Tania - 20-09-2015 03:54

Zaterdag 19 september - Vannacht werden we om 2.00 uur wakker van een vreemd geluid en een vreemde geur in de camper... We snapten er eerst niks van maar de kachel was aangeslagen omdat de temperatuur in de camper tot onder de 10 graden was gedaald..! Met een warrig hoofd en dankzij de userguide kregen we de kachel redelijk snel uit, maar raar wakker worden was het wel. Vanochtend om 7 uur werden we opnieuw (uitgeslapen) wakker, maar was het KOUD! Waarschijnlijk was de temperatuur tot bijna het vriespunt gedaald en dat konden we merken. Al wolkjes blazend en opwarmend aan de koffie hebben we ontbeten en daarna zijn we gauw op weg gegaan: 10 kilometer verderop naar National Park Bryce Canyon.

We parkeerden de camper buiten het park en gingen met de shuttlebus het park in. Daar besloten we om te beginnen met de hike 'Peekaboo Loop'. Dit begon al enorm verrassend met enorme afdalingen met een geweldig mooi uitzicht. De zogenaamde hoodoos (uitgesleten rotsen) zorgden na elke bocht weer voor een ander bijzonder uitzicht. Tijdens deze trail daalden we vooral dus we maakten ons best wel zorgen over hoe we ooit weer boven zouden komen.. Na een picknick op het laagste punt van de trail liepen we verder door de sprookjesachtige omgeving. Op de helft van de Peekaboo Loop konden we de keuze maken om via een andere lus de trail rond te lopen, maar we besloten om via een andere route terug te lopen naar een ander punt in het park. Dit was de zogenaamde Navajo Loop. En dat was bijna alleen maar klimmen! In de brandende zon met zo'n 30 graden en weinig schaduw hakte dat er wel in. Maar het was ontzettend de moeite en de inspanning waard. Op foto's is het bijna niet te vangen, het gevoel dat je zo klein bent in zulke geweldige natuur. Maar, we hebben een poging gedaan; foto's vind je via het fotoalbum aan de linkerkant van deze pagina (dit zijn ook een aantal foto's van de afgelopen dagen :) ).

Na deze wandelingen was het ineens bijna 4 uren later. We zijn nog naar 1 ander punt in het park gereden voor een uitzicht en zijn daarna weer teruggegaan naar de camper. Na een paar boodschappen zijn we doorgereden naar de KOA camping in Cannonville. De stroom en het water moest weer worden bijgevuld en na een aantal dagen verplicht offline te zijn geweest vonden we het idee van Wifi ook wel weer even fijn. De camping staat ook weer fenomenaal tussen de bergen, ten oosten van Bryce Canyon en nog zo'n 2 uren rijden van onze volgende bestemming Capitol Reef. Daar rijden we morgen naartoe. Maar nu eerst nog maar even lekker relaxen bij een verkoelend briesje.... ;)

Simon 20-09-2015 08:17 {{button-35811}}

Wow wat gaaf.. Echt heel erg gaaf. Die foto's zijn ook top! Nu die foto van de slang nog want dat geloven we natuurlijk niet! En rijden over vlaktes op 6000 m geloven ook niet;) maar voor de rest enorm jaloers:) have fun!!!

Anneke 20-09-2015 08:50 {{button-35813}}

Wat een verschil, zeg: 's nachts zo koud en overdag 30 graden... Bryce klinkt ook supermooi! En ik zie al prachtige foto's voorbij komen met zo'n heerlijk rode gloed.We want more!

Grytsje 20-09-2015 09:28 {{button-35814}}

Wat moai allegear, en die kleuren. Geweldich.
Goeie reis en bin beneid wat der noch mear komt.

Aline 20-09-2015 15:31 {{button-35829}}

Wat geweldig om jullie zo te volgen!! Wat maken jullie fantastische dingen mee.. En dan te bedenken dat het in het echt nog 1000x mooier moet zijn!

Pap en Mam 20-09-2015 20:26 {{button-35839}}

Mooi om jullie zo te kunnen volgen.
Wat een schitterende natuur daar.
Heel indrukwekkend, dus helemaal in het echt!
Je fotografie curssussen komen nu helemaal goed van pas Tjits.
Geniet van alles wat nog komen gaat.
Wij volgen het op afstand met jullie mee.

Binne 21-09-2015 10:33 {{button-35865}}

Gaaf om te lezen! Dat van die kachel hebben wij ook gehad :P

Hoe zijn de sterren 's nachts daar? Moet ook gaaf zijn!

Irma 29-09-2015 02:19 {{button-36097}}

Idem dito. Ging zelfs (koolmonoxide?)alarm af, maar we waren toen nog wel wakker.

Tine 03-10-2015 22:24 {{button-36230}}

Hee tjitske en arne menno, wot een moaie foto's!! Geweldich sees! Dot wol ik eeek haha. Hele folle plesier samen! Lekker geniete! Mar dat sit fest wol goed! ;) xxx