Kirk Creek (Big Sur)

Door Tjitske Tania - 03-10-2015 00:43

Donderdag 1 oktober - Ja hoor, wij zijn in Californië en... het begint te regenen... Vannacht hebben we een paar behoorlijke buien gehad en vanochtend was het nog niet veel beter. Daar waar we de lange broek de hele vakantie nog niet hadden aangeraakt, was het beter om deze vanochtend toch eerst maar aan te doen.. Gelukkig (voor ons dan, in de supermarkt vertelde een medewerker ons dat er mensen stonden te dansen in de regen vanochtend) werd het richting Monterey, de 1e stop van de dag, steeds blauwer aan de hemel.

In Monterey zijn we naar het aquarium geweest. Klinkt redelijk suf, maar het moest 1 van de mooiste aquaria ter wereld zijn. En dat was het inderdaad, volgens ons dan :) Het aquarium is gebouwd in een grote oude sardinesfabriek met een heel mooi industrieel gevoel en uitstraling. Er was van alles te zien, van lieve kleine Nemo visjes, tot megagrote haaien, scholen sardines en.. zeeotters! Die laatste hadden we gisteren ook al in de baai zien zwemmen en eten, maar van dichtbij waren ze nog leuker.

Nadat we hier heerlijk hadden gegeten en 3 uren hebben omgelopen zijn we op weg gegaan naar onze camping. Maar voordat we hier konden komen moesten we eerst 1.5 uur rijden, over de Highway 1. WAT een mooie route. In het begin zaten we nog tussen de artsjok- en aardbeienvelden maar daarna kwamen de hoge rotsen, diepe kliffen en uitzichten over de oceaan. Het ene uitzichtpunt na het andere volgde. We zijn maar een beetje kritisch geweest in waar we er wel en niet uitstapten om rond te kijken en foto's te maken, anders kwamen we nooit op onze bestemming aan.

We hadden van tevoren wel 1 uitzichtpunt uitgezocht waar we sowieso wilden stoppen omdat daar kans was dat we walvissen zouden kunnen zien. En dat lukte ook nog! Zowel op dat punt als later op de camping hebben we dankzij de verrekijker meerdere walvissen gespot!

Rond 4PM kwamen we aan op de gereserveerde camping 'Kirk Creek'. Ik was en ben zo blij dat ik dankzij mijn Google verslaving deze camping heb gevonden en heb kunnen reserveren! Menigeen zal hier balend voorbij rijden... Wat zo mooi is dat we aan de Highway 1 zitten, tussen de weg en de oceaan in. Elke plek heeft hier vrij uitzicht over zee en we zien aan de ene kant ook nog een stuk van de Highway lopen. Echt prachtig! Er loopt een korte (steile) wandeling naar het water toe. Helaas geen zand, alleen maar grote stenen om op te zitten. Het enige nadeel van de camping... geen enkele plek is waterpas, waardoor we nu hartstikke scheef staan met de camper. We hebben al besloten om vanavond 'andersom' te gaan liggen slapen (met de voeten naar 'beneden'), omdat we anders waarschijnlijk wel heel duizelig weer wakker gaan worden. Ook een omelet bakken werd hierdoor vanavond een ware uitdaging (maar is gelukt!). Na de zonsondergang hebben we ons opgesloten in de camper, want qua afkoelen gaat het hier ook snel!