Santa Barbara en Los Angeles

Door Tjitske Tania - 05-10-2015 05:08

We zijn nu aan het aftellen en het einde van de vakantie komt verschrikkelijk dichtbij, helaas... We hebben vanochtend geregeld dat onze camper nog iets langer op de camping kon blijven staan (officiële uitchecktijd was 11PM), zodat we gemakkelijk met Janneke en Gered mee konden gaan. Een camper parkeren in zo'n stad is onmogelijk...

Om half 11 gingen we op pad, eerst naar de Santa Barbara Mission (http://www.santabarbaramission.org). Helaas was het snertweer, vieze Hollandse regen, waardoor de foto's van het mooie gebouw er helaas een beetje bij zijn gebleven. Maar, het was wel mooi om er even rond te kijken. Hierna op naar onze laatste 'lunch'. We zijn naar een Mexicaans restaurant geweest waar AM en ik een burrito hebben gehad. Heel lekker, maar zo veel! We hebben de hele dag verder niks meer gegeten, zo vol zaten we. Een nog erg gezellig etentje waarna het echt tijd was om afscheid te nemen. Het weer had zich aangepast, want het kwam nog steeds met bakken uit de hemel. Dus na een snelle knuffel buiten de auto zijn we naar de camper gerend waarmee een eind kwam aan ons bezoek aan Janneke, Gered en Santa Barbara. Jammer, we hadden hier wel langere tijd kunnen en willen verblijven :(

Op naar LA! We waren eerst van plan om dat pas aan het einde van de middag te doen maar doordat meerdere personen tegen ons zeiden dat dat niet slim was in verband met de drukte hebben we dit naar eerder op de middag verplaatst. Veel mensen uit LA hebben namelijk een 2e huis in Santa Barbara en gaan allemaal smiddags rond 4PM weer naar huis. Waardoor het een crime is om die weg te rijden, het kan dan wel 4/5 uren duren in plaats van 2. Wij hebben er uiteindelijk nog zo'n 3 uren over gedaan. Over 2x 6 rijbanen door zo'n grote stad is toch wel erg indrukwekkend (en druk!!). Maar, dankzij onze onmisbare Garmin hebben we het gered en konden we de camper half 5 in Long Beach parkeren. Vlak onder het zakendistrict en met aan de andere kant de haven.

We zijn nog naar de haven gewandeld (gelukkig was het inmiddels droog), waar van alles te doen was. Van winkels, tot 1 van de grootste havens van Amerika en met aan de overkant cruiseschip The Queen Mary was dit een leuke wandeling!

Op dit moment zijn we alles aan het inpakken, schoonmaken etc. Ofwel alles aan het voorbereiden om morgenochtend om 9 uur de camper in te kunnen leveren bij Cruise America, hier zo'n 10 minuten vandaan.

Irma 05-10-2015 06:28 {{button-36245}}

Ik heb genoten van jullie reisverhalen! Bedankt voor het delen hiervan. Goede reis naar huis!

Anneke 05-10-2015 06:47 {{button-36246}}

Veel plezier in LA en voor later alvast een goede reis terug! Jullie worden gemist ;)

Antsje 05-10-2015 11:49 {{button-36255}}

Wat een verhalen en prachtige foto's!! Een hele goede terugreis!! Liefs fan us drieen.

Michiel 06-10-2015 12:00 {{button-36263}}

Noch mar efkes moai yn de sinne lizze dus! Wat foar LP wolle jimme de folgende kear ha? ;) Graach oant sneon!

Jiska 06-10-2015 22:01 {{button-36270}}

Wat een verhalen. En wat kun je toch mooi schrijven Tjitske! Prachtige foto's! Nu de herinneringen maar koesteren! En wie weet nog maar weer eens terug! Maar deze speciale reis zullen jullie niet snel vergeten!

Alvast een goeie en veilige terugreis!