Een dagje Whistler

Door J. Schaefer - 13-09-2015 06:50

Zaterdag 12 sept

Geen beer heeft onderdak gevraagd vannacht. Het zonnetje schijnt als we wakker worden en we ontbijten buiten. Omdat de receptie een heel eind weg is rijden we met de camper naar beneden om wat meer inlichtingen. Het meisje dat ons nu helpt is weer van het goede hout gesneden. Ze helpt om de Wifi optimaal te krijgen, ze raadt ons aan geur naar onze plek te gaan met de RV en beloofd ons dat we tegen 11 uur worden opgehaald door de shuttle bus, die iedereen gratis naar Whistler Village brengt. Ondertussen wat mails binnen gekregen en verstuurd en de blog van gisteren. Dus meisjes de berenfoto's zijn onderweg.

In de Village is het Big Bikers Feest vandaag. De Highway 99 is gereserveerd voor fietsers van Vancouver tot hier, 100 km voor wie wil. We zagen ze aankomen en in het dorp liepen ze trots met hun medaille rond. Een jaarlijks event waar naar uitgekeken wordt. Er was muziek heel wat sponsor standjes en heel wat volk. Een eindje verder begon het echte dorp, leuk aangelegd, er loopt een stroompje door en er zijn bomen die al herfskleuren krijgen en veel winkeltjes en eetgelegenheden. We kiezen er eentje uit om te lunchen, it's my treat, en daarna besluiten we om de Peak 2 Peak Gondola te nemen. Het weer is super helder en zelfs boven is het nog 22°C.

Er zijn hier enorm veel mountainbikers die als geharnaste ridders de bergen af denderen, in het dorp zien we de gewonden, in gips en anders. Niet altijd op krukken maar ook op een soort step met een steun waar je met je gipse poot op je knie kunt steunen en dan met je gezonde been steppen. Reuze handig. Ik heb er een foto van. De bergen zijn hier lieflijker, ronder vergeleken met de Alpen en de afdalingen zijn breed en heel lang. In de eerst gondel zaten we 25 min voor we boven waren, dat zegt genoeg.Dan overstappen op de "horizontale die over een dal naar de top aan de kant gaat. Echt wel gaaf. Overal zijn goed aangegeven wandelpaden. Toch zijn de toppen hier niet extreem hoog ong. 2.500 m.
Skiën moet hier heel bijzonder zijn, een goede raad als je gaat, zorg dat je $$$$ bij je hebt, want hier gaat alleen de zon voor niets op. Na de Olympische Spelen boomen de prijzen nog meer dan ervoor. Maar alles is wel dik in orde.
Naar beneden een leuke babbel met een jong stel uit Seattle, dat hier echt niet zo ver vandaan ligt.

Op de terugweg laten we ons verleiden door Cow's en hun heerlijk ijsjes. Dan wordt het tijd voor de shuttle van 5 pm. Al wachtend komen we aan de praat met een stel Canadezen, dat is hier niet moeilijk, ze geven wat tips voor de komende dagen en uiteindelijk loop ik met haar terug naar de camping en blijven de mannen wachten op de shuttle. Leuke wandeling langs de Simmons Creek die ondanks de droogte, waar hier heel erg overgeslagen wordt als je er naar vraagt, toch goed vol is.
Ik kom Hans tegen en samen lopen we naar de Camper, nog best wel een eindje.
Lekker buiten zitten, een grondeekhoorntje komt buurten, maar de mooie vogel van gisteren laat zich niet zien. Ook buiten gegeten en nu zitten we net binnen, het wordt killer en de beestjes prikken weer. Het is 8 uur en donker. Morgen vertrekken we weer, hoe zal het zijn? Maar eerst slapen, dat zal wel lukken na zo'n super dag!