Een dagje Banff

Door J. Schaefer - 19-09-2015 19:12

Vrijdag 18 sept

Wat hebben we lekker lang geslapen en ik heb niets van de treinen gehoord,Hans wel maar dat klonk alleen maar vertrouwd. Lekker op ons gemakje ontbeten en de boel klaar gemaakt. We hebben de tijd. We hebben het hier erg goed gehad met een ruime plek en goede buren terwijl de eekhoorntjes door de bomen en op de grond hard aan het werk waren, eten en voorraad op slaan voor de Inter. Bedrijvige beestjes hoor. De Johnston Creek Campground krijgt van ons een ster.
Op naar Banff, geen Village maar een town. En dat is ook zo, straten met stoplichten, veel winkels en leuke restaurantjes etc. Eerst maar een parkeerplaats zoeken voor onze RV. en dan liefst dichtbij het Visitors Center, goed voor degelijk Wifi ontvangst en leuke weetjes over wat er te doen valt.
Na de krant en de mails zijn we aan koffie toe, de cappuccino voor Hans is een kunstwerk en mijn espresso heeft karakter. Dan ga ik op zoek naar het postkantoor om de kaarten te posten en naar een winkel voor Apple benodigdheden, in een stad als Banff moet dat toch te vinden zijn. En ja hoor met wat rondvragen en een paar winkels proberen heb ik eindelijk het tussenstuk voor het opladen van foto's op de I-Pad van Hans. Mijn I-Pad kan geen foto meer zien. Daarna vind ik Hans weer op het bankje waar hij achtergebleven was toe, in het zonnetje, nu een beetje koud. We gaan we samen terug naar de camper, ik duik nog een Safeway in voor brood en een blik soep en een nieuwe aansteker voor het gasfornuis, bijna vergeten! Van daaruit rijden we naar het Minnewanka meer om te lunchen. Jammergenoeg begint het vreselijk te waaien, zodat we toch binnen zitten met een lekker warm soepje en brood, het meer is groot en omringt door hoge bergen. Waaronder the Sulpher Mountain, die we op hadden willen gaan met een Gondola, maar nu het zo koud wordt en ook het uitzicht niet erg zonnig zal zijn geloven we het wel. We rijden terug richting een mooi uitzichtpunt over de Bow River, die hier al heel wat breder is dan toen hij bij de Bow Pas en het Bow Meer begon.
We gaan onze Camping op zoeken en zien dan ineens in een stuk grasland twee jonge Wapiti jongens liggen, hun geweien zijn veel kleiner dan die van onze macho bij het kamp in Jasper van twee dagen geleden, zij maken nog geen kans bij de meisjes, eerst nog groeien. Deze camping is een hele grote, meer dan 300 plaatsen, meer een stad met straten en wat later merk ik dat er zelfs geen warme douche is. Gelukkig staan we er maar 1 nacht en hebben we een beetje heimwee naar de eekhoorntjes van gisteren. Elke keer iets anders zo blijf je bij de les. We hebben hier wel aansluiting op electriciteit en water en we kunnen dumpen, dus toch weer een voordeel.
Hans kookt, terwijl ik de foto's op zijn IPad zet, zo content dat het werkt en na het eten en de afwas kom ik dus van een koude douche terug (ik heb er alleen mijn hand onder gehouden om te voelen of het echt niet warm werd) dan maar wassen aan de wasbak, de douche in de camper gebruiken we niet, dat is zo'n gepriegel.
Al bij al een rustige dag na al het gerij van de afgelopen dagen waren we er aan toe en Banff is echt een leuk stadje, ruim opgezet en met aantrekkelijke winkelstraten en mooie verzorgde gebouwen.
Morgen rijden Eerst een eindje terug naar Lake Louise en dan naar Field in het Yoho National Park.