Hawaii was onvergetelijk!

Door H.A. Jalink - A long time ago

Hallo lieve mensen,

Dit zal ons laatste bericht zijn op tioga.nl, want onze droomreis zit er bijna op. Morgenavond vertrekken we tegen half 9 uit Honolulu en komen vrijdagmiddag om 12 uur aan in New York, daar vertrekken we om 18 uur weer en arriveren dan zaterdagochtend tegen 8 uur Nederlandse tijd op Schiphol, een lange reis dus met veel overbrugging van het tijdsverschil....

Hawaii was geweldig, het weer niet precies wat we verwacht hadden, veel regen en veel bewolking, wel constant tussen de 29 en 32 graden Celsius, dus nooit koud!

Daarom konden we niet veel relaxen aan het zwembad en het strand, waardoor we bijna het hele eiland hebben bekeken: het Bishop museum over de geschiedenis van Hawaii en de oorspronkelijke bewoners. Prachtige kusten met grillige rotsen en witte stranden, de ananas plantage van Dole, de dure, maar lekkere macademia noten in allerlei smaken, heerlijk!

En een beetje shoppen natuurlijk in de honderden shops van Hawaii.

Het meest indrukwekkende bezoek vond ik het bezoek aan Pearl Harbor, zeer de moeite waard!

En tot slot hebben we vandaag (ik al zuchtend en puffend) de vulkaankrater Diamond Head beklommen, heel zwaar, maar het uitzicht boven op de top was echt de moeite waard.

We proberen nog enkele foto's te uploaden, al gaat dat hier moeizaam vanwege trage wifi....

Lieve groeten en ook namens Hermien bedankt voor het meebeleven van onze droomreis,