Richting boot, Port Harly

Door Ton Leenders - 07-09-2015 04:52

Vandaag 4 september. door Willemien.Vannacht hebben we overnacht in Campbell River. Vandaag gaan we naar het noorden van vancouver eiland. We gaan eerst een wandeling maken naar de Elkfalls suspension bridge en een rondje door dat park. De brug is pas in begin 2015 geopend en voor mij persoonlijk een overwinning. Het is een hangbrug over de canyon. Ik heb hoogtevrees, maar ga die uitdaging toch wel aan. Heb wat foto's gemaakt van de mooie waterval en de prachtige natuur. Had persoonlijk toch wel de spanning om onderweg een beer tegen het lijf te lopen, wat vaak genoeg gebeurd. Maar we maakten genoeg lawaai om ze om te laten draaien ( mochten ze in de buurt zijn). Voldaan begonnen we de tocht naar Port Harly over 220 km. We  gingen in het begin langs de oceaan op, maar later reden we door een dicht naaldbos, We vonden het wat saai, alles hetzelfde. We verkende de haven waar we de volgende dag al om half 6 in moeten checken, ff tanken en blokken ijs kopen voor de diepvries en de koelkast, omdat het gas van de camper uit moet tijdens de 22 uur durende overtocht door de inside pasage naar Prince Ruppert. We gingen naar de camping, waar we met een lekker wijntje en biertje aan de waterkant gingen zitten aan de rand van de Quartsriver. We zagen eekhoorntjes en zagen kobaltblauwe vogels met een kuif, die brutaal dichtbij kwamen om wat te snoepen van het brood dat we bij ons neer gelegd hadden. We zagen zalmen omhoog springen en een zeearend die wel zin had in een lekkere hap. Geweldig, we zaten helemaal te hyperen, dat hadden we nog nooit gezien. Ja.... we zitten in canada, dus eigenlijk heel gewoon daar. We namen met z'n vieren de planning door en kookte ons potje en gingen vroeg naar bed, want om 5 uur rollen de wielen, om op tijd in te checken voor de prachtige inside pasage( zie internet). gr  T&W en M&N