La Jolla, Ca

Door Ed en Jolanda Bakker - 15-11-2015 07:16

En dan kom je terug in je hotel en druppelen langzaam de berichten over Parijs binnen. We zetten de tv aan en zien de verschrikkelijke beelden uit Parijs voorbij komen. 153 mensen omgekomen bij aanslagen.  Wat een vreselijk nieuws. Waar kun je jezelf nog veilig voelen vandaag de dag. Woorden schieten te kort. Ik hoop in ieder geval mijn blog af te kunnen sluiten met de wetenschap dat de kinderen in Nederland hebben kunnen genieten van Sint Nicolaas in Meppel.

14-11-2015 - 24c°

La Jolla - San Diego

Na een korte nacht geslapen te hebben, vandaag weer fris en fruitig (zeer vroeg) wakker geworden. Eerst het nieuws bekeken. Het wordt steeds angstiger. Luchthaven in Londen deels ontruimd, nieuwe ontploffingen ten oosten van Parijs gehoord, grenzen in Frankrijk zijn gesloten en worden aangescherpt. We zijn wakker geschut. Met angst en beven moeten we toe zien hoe IS de wereld in zijn greep heeft. Geen prettig gevoel aan het begin van onze vakantie.

Maar goed, we zetten ons zorgen opzij en doen de dingen die we gepland hebben. Na een heerlijk ontbijt in het zonnetje op naar Apollo om onze camper ter halen. Deze stond al klaar voor ons en na een snelle afhandeling, konden we vertrekken. Ed in de camper, ik in mijn mooie Jeep.

Denk je alles voor elkaar te hebben, rij je vol goede moed weg ... begint opeens Stupid Suzan tegen mij te kletsen.  What the h ...... . Hier had ik geen rekening mee gehouden. Ik had me zo verheugd op mn ochtend alleen met Handy Harry!!!! Nu maar hopen dat ze mij niet via Las Vegas naar San Diego gaat brengen. Gelukkig had ik, voor de zekerheid,  een kaart meegenomen. Bovendien hebben wij walkie talkies gekocht! Om onderweg nog contact met elkaar te houden. Zoooo grappig! Breakie, Breakie! Alles onder controle hier! Over! Maar echt handig! Gewoon onderweg met elkaar kunnen kletsen tijdens de file of als we iets bijzonders zagen. Overigens kan alles in de USA. Wat dachten jullie van fietsen op de snelweg en ... gewoon, net als motoren, in de file tussen de auto's door fietsen. Welk nut dat heeft is ons niet duidelijk geworden.

Na 1,5 uur rijden een koffie koffie gedronken op een mooi punt waar je de kust goed kon zien. De waarschuwingsborden stonden mij alleen niet aan. Heb ik weer. Even alleen op pad om wat foto's te schieten, kom je deze borden tegen!

Maar goed, dat heb ik ook weer overleeft. Rond 13.00 uur op de camping in La Jolla aangekomen. Daar mochten we zelf een plek uitkiezen. Nadat de camper stond moesten we nog op pad om nog levelers voor de camper te kopen omdat we niet helemaal waterpas stonden. Daarna nog even door San Diego gereden. Door de drukte hebben we helaas net de sunset gemist bij La Jolla Cove. Wat een gezelligheid hier. Na het eten (Orange Chicken, jammie!!!) teug naar de camper en ons huisje voor de komende 2 weken ingericht. Wat een gezelligheid. Helaas komen we er wel achter dat we een slechte internet verbinding hebben, dus als er geen blog verschijnt geen paniek!!! We zijn dan gewoon even uit de lucht! Slaap lekker!!