Duurde even maar daar zijn we weer

Door - 27-07-2016 08:08

Hallo allemaal, eindelijk zijn we er weer.
Dag 2 San Fransisco
Eerst hebben we een ontbijtje genomen bij een echte diner. We moesten hier wel even voor in de rij staan, maar het leek ons wel leuk om dat eens te doen.
Daarna zijn we naar een telecomwinkel gelopen om een Jetpack te kopen. Dat is een apparaatje te grote van een groot uitgevallen bankpas en wat dikker. Dat zorgt ervoor dat je met een internetkaartje je eigen wifipunt bij je hebt. Dus nu ben je niet meer afhankelijk van de wifi van je overnachtplaatsen of plekken waar je wat eet en drinkt. Dat is toch wel erg fijn, ook als je tussendoor wat wil opzoeken.

Toen was Chinatown aan de beurt. (de oudste van Noord Amerika) Erg leuk om daar wat rond te dwalen. Overal in de stad zijn er ook mooie wandtekeningen te zien, maar vooral daar hebben we erg mooie gezien. http://www.sanfranciscochinatown.com/
Daarna zijn we verder gelopen richting Lombard street.https://nl.wikipedia.org/wiki/Lombard_Street Het bekende kronkelweggetje van San Fransisco.( Pffff we hebben aardig wat steile heuvels moeten beklimmen, ik ben blij dat we daar niet wonen anders hadden we wel erg ontwikkelde kuitspieren gehad) We hebben het (per ongeluk) goed gepland en kwamen aan de bovenkant van de weg aan. Dus konden we mooi naar beneden kijken en de auto's zien die in de rij stonden om via de beroemde weg naar beneden te rijden. Daarna zijn we via de trappetjes ernaast naar beneden gelopen. We waren zeker niet de enige die daar liepen  . Wat e hoop Chinezen en Japanners. (in heel SF wel hoor) Van onderen naar boven was zeker een heel leuk gezicht zeg! Alleen jammer dat je niet midden op de weg mag staan om een mooie foto te maken. Maar dat mag de pret niet drukken.
Toen zijn we op weg gegaan naar Fischerman's Wharf.http://www.fishermanswharf.org/ Wat gezellig is het daar!! Allemaal leuke winkeltjes en een hele prettige sfeer. Uiteraard moesten we ook even gaan kijken bij Pier 39 waar de zeehonden op plateau's liggen. Helaas is er een groot gedeelte van de populatie 's zomers naar het zuiden getrokken om daar te jongen. Ergens half augustus komen ze weer terug, maar dan zijn wij (helaas) ook weer terug thuis. We hebben daar heerlijke "koeken" gekocht. Onderkant zachte caramel met daarop noten en dan een laag chocolade. Hmmmmmm! In een andere winkel heerlijke toffee's gekocht die ze zelf hadden gemaakt. Allerlei smaken, ik denk dat ze wel 50 waren. Niet van alles hebben we meegenomen, maar wel veel. 1 of 2 stuks van verschillende smaken.

We waren toch al flink moe en onze lichamen gingen wel aardig in de protest stand. Maar gelukkig hadden we nog iets heel leuks in het verschiet!! Een avond bezoek aan Alcatraz. Het was inmiddels wel al flink fris geworden. Gelukkig had ik een lange broek en een jack meegenomen, dit heb ik aangetrokken aan boord op de boot naar Alcatraz. Wij vonden het wel een hele beleving om op het eiland rond te lopen. Het is best nog een hele klim naar het hoofdgebouw. Eerste stuk loop je met de ranger mee en die verteld al het een en ander. Daarna mag je naar binnen en krijg je een audiotour mee. Je mag zelf kiezen welke taal. Chinouk koos voor Nederlands en wij Engels. Want dan krijg je stemmen te horen van de echte bewakers en gevangenen die daar hebben gezeten Dat maakt het toch wel heel bijzonder. Grappig als je nu de echte geschiedenis van de gevangenis hoort en ziet! Het geeft toch een bepaalde sfeer. Helaas was het op de terugweg flink mistig geworden en zag je SF niet zo goed liggen vanaf de boot.
Nu waren we nog moeier, maar we moesten nog helemaal terug naar ons hotel. Gegeten moest er ook nog worden. Dus eerst nog een heel stuk terug lopen naar Fischerman's Wharf en dan eten zoeken. Het werd heel simpel de Mac. Daarna op zoek naar de juste lijn van de beroemde Cable Car. Je kan natuurlijk niet in SF zijn geweest zonder in de beroemde treintjes te hebben gereden. Nou het was best nog wel even zoeken hoor! We wilden het bijna opgeven toen we gelukkig het eindstation vonden. Er stond er al 1 klaar, dus hup wij erin. Tijdens het rijden komt de conducteur om je de kaartjes te verkopen. $7,- pp per enkele rit (ook al zou je bijna aan het einde instappen!) Niet goedkoop, maar we waren dolblij dat we niet hoefden te lopen. Gauw naar het hotel gelopen wat vlakbij het eindpunt lag en naar bed.

Volgende dag. Ik was weer eens achterlijk vroeg wakker, bijna 3 uur voordat de anderen wakker waren. Rond 10 uur wat te eten gehaald bij Subway om de hoek en onze spullen ingepakt. Vandaag gaan we de camper ophalen! Dat was wel aan de andere kant van de baai. We hadden aan de receptie gevraagd of ze konden nagaan wat een taxi zou kosten. $95,-!! Gekkenhuizen! We besloten de Bart te nemen. Dat is een combi tussen een trein en een metro. We moesten wel even met onze koffers zeulen over straat en even uitzoeken hoe het allemaal werkt, maar de kosten waren een fractie van de taxi. Maar $13,50. Daar aangekomen een taxi gepakt naar Road bear verhuurbedrijf. Dat was wel $6!  Tja we blijven Hollanders he?
Na alle papierwerk en uitleg over de camper, mochten we hem eindelijk meenemen. Gaaaaf! Eerste stop: Wallmart! Daar eerst even flink ingeslagen en toen op weg naar de eerste camping. Carmel by the Sea. De campground lag best in the middel of nowhere. Smalle weg afgereden met gevaar voor eigen leven Hahaha! Maar het was zeker een mooie campground. Er hing wel een "vuur" lucht overal en er kwamen kleine stukjes as naar beneden. Navraag gedaan bij de receptie. Bleek er bij de Big Sur een grote brand te zijn en dat de wind deze richting stond. Het advies was dan ook om niet daar te rijden vanwege het vuur en de drukte op de wegen daar. Dat was toch wel een grote tegenvaller! We wilden juist via de 17 mile drive de highway 1 afrijden omdat dit juist de hele mooie kustroute is!
We zijn wel een klein stukje bij kust geweest. Dat was zeker al heel mooi om te zien en wat een leuke huizen hebben ze daar!​ ​ Bij rotsen bij de zee waren heel veel eekhoorntjes te vinden. Die waren me toch brutaal. Ze kwamen gewoon naar je toe om eten te "vragen". Dus wij in het dorpje bij een klein supermarktje een zakje doppinda's gekocht. Bepakt met de pinda's terug gelopen en ja hoor, ze zaten in een mum van de tijd bij ons. Bijna letterlijk op schoot. Te Cute bijna.
Nu was het tijd om door te gaan naar de volgende camping. Ook omdat we om moesten rijden. Ook nog even uitpuzzelen omdat de Garmin ons steeds langs de 17 mile drive en de highway 1 wilde sturen. Maar op een gegeven moment gaf ze het op ;) en navigeerde ze ons langs de juiste route.http://www.morrobay.org/ Helaas kwam er weer een mist opzetten en konden we nog niet de mooie kustlijn zien hier. We hopen dit morgen nog wel een beetje mee te krijgen. Er was ook nog even een vergissing in het spel. Op de deur van de receptie stond dat we op plek C5 moesten gaan staan, maar daar bleken al Amerikanen te staan. Samen met die vrouw naar voren gelopen en aangeklopt bij het huis van de eigenaresse. Bleek dat ze het verkeerd op de kaart had gezet en dat we op R5 moesten zijn. Ik kreeg nog een knuffel van de Amerikaanse dame en wenste ons een fijne vakantie verder. Vanavond ons eerste wasje gedraaid en ik heb best veel tijd in deze blog gestopt. Sorry voor de lap tekst (voor degene die de moeite hebben genomen om het helemaal te lezen), ik hoop de volgende keer wat sneller wat te kunnen schrijven. Morgen gaan we op weg naar Yosemite.http://www.yosemite.com/