Bryce Canyon

Door - 04-08-2016 01:00

Op ons relax dagje hebben we lekker uitgeslapen tot 10 uur en toen op ons gemak ons klaar gemaakt voor de reis naar Bryce Canyon. Eerst hebben we nog een stop gemaakt bij een Wallmart supercentre. Altijd een belevenis! Daar hebben we 2 kleine reiskoffers meegenomen omdat 2 van ons nu echt op zijn. Daar blijk onze gigabyts op te zijn voor onze mifi (snik), dus moeten we kijken of en hoe we dit kunnen aanvullen.Toen de 2,5 uur durende rit gemaakt richting ons volgende camping. Voordat je Bryce inrijd rijd je door Red Canyon, dit is een mooi voorproefje voor Bryce. Onze camping ligt echt vlak voor de ingang van het park en de shuttlebus stopt daar ook. Super locatie dus. Nadat we ingecheckt hadden vroeg ik of ik mocht bellen naar Verizon waar we onze mifi van hebben. Nou daar wisten ze zich geen raad met mij, ik werd van de ene naar de andere medewerker verbonden. Uiteindelijk na 3 kwartier aan de telefoon gehangen te hebben werd ik weer in de wacht gezet en toen werd de verbinding verbroken (WTF!). Omdat we dachten dat we toch wifi op onze camping hadden, dachten we om het nog maar eens online te proberen. Nou dat was dus verkeerd gedacht. Officieel hebben we wifi, maar het valt om de paar seconden uit, dus iets opzoeken word het dus niet. Ik heb wel voor elkaar gekregen om een Verizon op onze volgende route te zoeken, daar gaan we dus dan maar even heen als we naar de volgende plek gaan. De volgende dag zijn we weer vroeg opgestaan om de wandelingen te doen voordat het verwachte onweer zou losbarsten. Chinouk had door buikpijn niet goed geslapen, dus die is bij de camper gebleven. Ik denk dat ze achteraf erg blij was ;) want hoewel het park adembenemend mooi is, is het een behoorlijk zware wandeling. Je gaat eerst een heeeel eind naar beneden, maar je weet dan al dat je ook weer omhoog moet. Maar het is het waard! Het is ook weer zo’n bijzonder park! Je moet hier zijn om het mee te maken! We waren een uurtje voor het onweer weer terug op de camping, daar ben ik even een wasje gaan doen en tijdens het wachten dat het klaar was moesten we Chinouk terug leiden van het zwembad naar de camper (hahaha echt een rechte weg en zij raakt hem kwijt!) Omdat ik zag dat er vlakbij ook een geocache lag, vroeg ik haar of ze mee wilde lopen. Dat wilde ze wel en hebben wij samen gezocht naar de cache. Hij zat verborgen in een boomstronk, wat erg leuk verzonnen was. Daarna ging ik de was in de droger gooien en dacht dan weer terug te gaan naar de camper. Toen brak het onweer los. Dus ik ben blijven wachten in de wasserette en een praatje gemaakt met een ander stel Nederlanders. Was dus wel gezellig. Toen het droog was, was mijn was ook droog dus ben ik gauw terug gegaan. Nu zijn er nog steeds buien die overtrekken. Dat is wel jammer, want we wilden eventueel een rodeo bezoeken die vlakbij de camping is. Maar met deze buien hebben we er geen zin in om zeiknat geregend te worden. Maar we zien het wel. Morgen weer vroeg po pad, we gaan naar Page waar de Antelope Canyon is. Dat is een bijzondere grot waar super mooie foto’s gemaakt kunnen worden. Daar ben ik ook nog niet geweest, dus ik ben reuze benieuwd!