Een dagje door de prairie

Door Ed en Jolanda Bakker - 21-05-2016 07:09

Vanmorgen goed begonnen met een wandeling. Om 07.15 uur samen met Carly op pad naar de spoorbrug. Bij de brug naar boven geklommen en langs het spoor de Saskatchewan River over gelopen. Ik kan jullie verklappen dat ik weer een angst heb overwonnenyes. Eerst de open trap naar boven (vooral niet naar beneden kijken) daarna langs het spoor over het loop/fietspad met bielzen (die niet allemaal even stabiel waren) de rivier overgestoken en weer terug! Alles over om een paar leuke foto's te maken smiley. Het is prachtig weer. De zon schijnt volop en het begint al lekker warm te worden met een heerlijk windje. Daarna nog een eind een mooie trail langs de rivier gelopen. Ongeveer 1,5 uur gewandeld. Lekker hoor!

Na de koffie met z'n allen op pad, land inwaarts, om te gaan picknicken bij de "Crooked Busch" in de omgeving van Hafford. Hiervoor moesten we dwars door de prairie van Saskachewan rijden met mooie uitzichten over de vallei en de prairie. Soms heel vlak, soms wat heuvelachtig. Onderweg kom je genoeg oude vervallen huizen en schuren tegen. Erg fotogeniek, dus op mijn verzoek een mooie schuur opzoeken. Mijn zwager heeft een grote passie, zeker als de familie over is, en dat is vooral de meest idiote dingen uithalen, zo ook vandaag. Bij het vinden van een oude schuur parkeer je de auto niet op de weg om foto's te maken .....nee .... je zet gewoon je 4-wheel drive aan en rij je naar een schuur. Niet normaal over de weg ..... nee, door diepe greppels, over het veld. Net zo makkelijk. Lopen, daar hebben ze nooit wat over gehoord! Volledig door elkaar geschut rijden we naar verschillende schuren en verlaten huizen! Soooo much fun!

Crooked Bush

Na deze avonturen door naar de picknick plek, "the Crooked Busch". Een must see werd ons verteld. Nou, ik kan jullie vertellen dat we hebben genoten maar niet van het bos. We werden gek van de vele teken. Vragen om de ziekte van Lyme. Het mysterie van de "Crooked Busch"  hebben we niet opgelost. Het is een bijzonder plekje met rare vormen in de bomen, maar een must see is het zeker niet. We liepen daar met hoofddoeken op over de boardwalk en gek genoeg denk je steeds wat te voelen. We hebben echt diverse teken van ons af moeten plukken. We werden er gek van. Voor we de auto instapten moesten we elkaar controleren sad.  Al met al zijn we gelukkig zonder teken thuis gekomen maar wel een paar mooie foto's rijker. De dag afgesloten bij ons favoriete restaurant "The Berry Barn" met een overheerlijk Blue Berry Pie! Sla dit restaurant niet over als je in de buurt bent! Jammie!!!