3 april - So far, so good en dol....fijn.

Door Klaas & Nanda Knobbe - 04-04-2016 05:53

De wekker liep heel vroeg af. Ook via de hotelservice werden we gewekt. Onder de deur lag de checkout. Verse koffie, muffins en een banaantje om mee te nemen. De shuttle bus pikt ons op en brengt ons naar de juiste vertrekhal. Als we in het vliegtuig zitten, ziet Klaas ineens onze koffers op de bagagewagen staan. Dit komt doordat er opvallende riemen om zitten (dankjewel Teatske!). We zijn nu zeker er dat de koffers het eerste gedeelte meegereisd hebben. De tijd gaat altijd snel maar we hebben nu een voordeeltje. In Teaxas liepen we al 7 uur achter op Nederland, daar komt nu nog eens 2 uur bij. We landen in Los Angeles om kwart over 8. Dat betekent dat het in Nederland kwart over 5 is. Nu moeten we op de volgende vlucht naar San Francisco wachten. Het is erg mistig in LA. We hebben een snelle vlucht gehad en zijn 45 minuten eerder aangekomendan gepland. De gate is nog niet vrij en we moeten op de langdingsbaan wachten. Gigantisch groot vliegveld. Eigenlijk gaat het allemaal heel vlot en kunnen we naar San Francisco vertrekken. Ook hier hebben we de wind mee en landen we eerder dan verwacht, de tijd blijft gelijk. Nu moeten we met een monorail aan de buitenkant boven langs het hele vliegveld om bij de huurauto's te komen. Dit ritje duurde ongeveer een kwartier, kun je nagaan hoe groot dit vliegveld is. Auto vlot geregeld, een dikke amerikaanse SUV.

Vlot rijdt Klaas gedeeltelijk door San Francisco richting kust. Dat duurt niet lang, we zien palmen, strand en zee en de zon straalt volop.
De weg is heuvelachtig en slingert. Aan onze kant is de zee te zien, prachtig!

Ontzettend veel vetplantjes met fel gekleurde bloemen staan langs de kant van de weg. Regelmatig stoppen, klimmen over de rotsen en genieten van de grote golven die op de rotsen beuken. Waaiers opspattend water, geweldig.

Alles is groot in Amerika behalve de vuurtorens. We hebben er twee gezien die gewoon klein zijn. Op een gegeven moment willen we naar het .....park. Bij nader inzien doen we het niet en stoppen we ergens verderop. Ineens ziet Klaas 4 dolfijnen, niet te geloven, vrij dicht bij de kust en duidelijk te zien.

Verder maar weer richting Santa Cruz waar we een hotel hebben. Helemaal langs de kustweg rijden we langs alle prachtige oude huizen van deze stad. Ineens zijn we ons hotel al voorbij en rijden we langs de boulevard met een pretpark met houten achtbanen. Rondje rijden en de achteringang vinden we snel. Blijkt dat het aan de boulevard ligt. Joepie, we eten vanavond aan de boardwalk.

Lopend gaan we en onderweg ziet K. 2 otters die hun prooi opeten. Prachtige foto's levert dit op. Wat een mooi gezicht. Het eten is heerlijk en op de terugweg zien we zeeleeuwen zwemmen en uitrusten op de vlonders onder de pier. Wat een geweldige dag.