7 april - Hollywood and LA center

Door Klaas & Nanda Knobbe - 08-04-2016 02:51

Deze ochtend bestond het ontbijt uit een soort gebak! Prima hoor, daar kunnen we wel aan wennen. De weegschaal waarschijnlijk niet. De hal van dit hotel is gigantisch met een enorm bloemstuk bestaand uit echte orchideeen. Nog meer imponerend is dat onze auto opgehaald wordt, de koffers erin gezet worden en ons een goede reis gewenst wordt. Oeps en daar sta je dan midden op Broadway..... het viel K. mee. Vooraf goed op de kaart gezien en je kunt altijd maar 2 kanten uit, rechts of links. Het systeem hier is best handig. Bovendien hebben we tom-tom. Deze geeft zelfs een seintje als we een schoolgebied naderen zodat de snelheid naar beneden moet. We rijden over de Santa Monica Boulevard en steeds rechtuit. Het gaat automatisch over in Los Angeles. Eigenlijk weinig verschil, veel auto's, veel huizen, grote wegen. Tanken is hier aardig duurder dan in Texas, ruim een dollar extra per gallon. De amerikanen zijn in het verkeer vriendelijk, niet opgejaagd en niet haastig.

Zonder problemen rijden we langs Beverly Hills, grote huizen achter forse heggen. Door naar de Hollywoord Boulevard. Parkeren en we lopen over de walk of the famous. Veel bekende namen en beroemde theaters gezien. Spiderman, Minny Mous en Superman lopen hier rond, je kunt met ze op de foto. Heel erg leuk om dit eens in het echt te zien. Erg veel souvenirs maar daar zijn we allergisch voor, dus snel verder.

Volgende stop is het Griffith Park. Hier gaan we naar het observatorium. Buiten om het gebouw heen lopen we rond en hebben we een prachtig uitzicht over deze wereldstad. De meeste woningen zijn laag, hier en daar grote plukken met flats van verschillende formaten. De bekende letters Hollywood zijn vanaf hier goed te zien. Regelmatig zien we mensen selfies maken met deze letters op de achtergrond. In dit park worden inmiddels busladingen schoolkinderen afgezet, dus gaan wij verder.

Tom-tom brengt ons naar het hotel in Chinatown. Hier kunnen we de auto kwijt in een parkeergarage. Lachen! Die van ons staat helemaal klem aan alle zijden. De beheerder verzekert ons dat hij de sleutels van alle andere auto's heeft. Hm.. we wachten het af.

Lopend een gedeelte van de stad in. Op een kleine plattegrond staat het eerste gebouw/huis van LA. Een Spaans/Mexicaanse markt, veel bijzondere gebouwen en ook het stadshuis hebben we bekeken, Daar was de security streng, riem af, door een detectiepoort en tassen door de x-ray. Op de 27e verdieping kunnen we buiten rondom het gebouw lopen, mooi! Het regend een beetje waardoor het nevelig is. Maakt niets uit we genieten toch van het uitzicht over down-town LA.

In het gebouw prachtige plafonds en een hele mooie vloer. Het grote treinstation hebben we ook bekeken. Als daar op het perron een trein (Amtrak) binnen komt wordt het helemaal donker, zo groot en hoog zijn de treinen! De kathedraal van LA is in 2002 herbouwd na een aardbeving. Een modern en mooi gebouw met prachtige wandkleden. Richting Chinatown, daar een tempel gezien en dan is het welletjes voor vandaag. Totaal 27 miles gereden.