Aangekomen in Vancouver

Door - 04-05-2016 03:13

Eindelijk is het dan zover, maandag 2 mei 2016 de dag dat we aan ons grote avontuur mogen gaan beginnen!

Na ons laatste Nederlandse ontbijtje kwamen Anja en Val ons rond half tien ophalen, nog even Joke oppikken en natuurlijk de laatste knuffel aan Minoes geven ,om vervolgens ons weg te brengen naar Schiphol. Alles verliep voorspoedig dus we waren ruimschoots optijd aangekomen op de luchthaven. De laatste knuffels werden uitgedeeld en we werden met veel liefde uitgezwaaid! Eerst maar inchecken en de koffers afgeven en jahoor natuurlijk was mijn koffer (Esther) weer eens 2 kilo te zwaar, dat gaat uw 100 euro kosten, tenzij jullie het nog kunnen overhevelen in de handbagage , nou voor 100euro was dat wel even de moeite waard om dat tegaan proberen natuurlijk! Wurmend uit de rij zochten we een iets wat rustiger plekje op, om het te gaan wagen. Na wat spelletjes,buitenlandse stekkers en mijn Birkenstocks aan de zijkanten van Dennis zijn rugzak te proppen ,verschenen wij met zweet op ons rug en klotsende oksels hoopvol voor de aardige mevrouw, koffer op de bagageband en jahoor daar verscheen een lachend gezicht , het is jullie gelukt! Zo dat bespaard ons weer een hoop geld!  Opgelucht gingen we door naar de douane, gelukkig waren we lekker op tijd want er stond een rij dat leek wel op een wachtrij van een van de populairste attracties van de Efteling ! Na denk zo een 45 min waren wij daar eindelijk doorheen, lekker even door de winkeltjes gelopen en al gauw konden we gaan boarden. Na onze stoelen te hebben gevonden ging de vlucht van ongeveer 9 uur beginnen! Mooie tv schermpjes zaten in onze voorstoelen dus met een paar films en wat documentaires vloog de vlucht voorbij! Ook kregen we heerlijke maaltijden aangeboden door KLM en genoeg te drinken . Na een prima vlucht kwamen we aan op de luchthaven van Vancouver het is 9 uur vroeger als in Nederland dus we hebben er maar denkbeeldig een half uurtje over gevlogen.Meteen dat we het vliegtuig waren uitgestapt keek je je ogen al uit, mooie gebergte met besneeuwde bergtoppen begroetten ons! Douane door, koffers halen en een taxi zoeken! Na een ritje van 30 min, kwamen we aan in ons geboekte Bed en Breakfast, een schitterend huis met 15 kamers. Na ons even te hebben opgefrist gingen we de stad even verkennen, wandelingetje maken, terrasje bezocht en een heerlijk restaurant gevonden!  Na een heerlijke maaltijd te hebben genuttigd was het wel een beetje tijd om naar huis tegaan, lekker gedoucht , even tv  gekeken maar om 22 uur vielen onze ogen dicht (Nederlandse tijd 7 uur) .Na een goede nacht stond om 8 uur het ontbijt klaar, niet zomaar een ontbijt, met 16  andere mensen zaten we aan 1 grote gezellige tafel, met vele nationaliteiten zoals chinezen en Canadese werden er gezellige onderwerpen besproken terwijl het ontbijt bediend werd, echt super! Na een zeer gezellig en zeer goed ontbijt werd het tijd om Vancouver tegaan bezoeken. We begonnen met een wandeling naar de Ferry richting Granville island met zijn grote indoor food market, daarna met de skyline naar Chinatown een stad opzich! En natuurlijk naar de stoomklok in gastown! Vervolgens zijn we weer richting onze bed en Breakfast gegaan om daar in de buurt een fiets te gaan huren! Onze fietstocht ging door en om Stanley park heen met zijn mooie totempalen en leuke strandjes, dat was mij ons dagje wel, terwijl ik dit bericht typ, liggen we lekker te relaxen op ons mooie bed in ons heerlijk bed en Breakfast ! Straks even erop uit voor wat te eten en dan ons voorbereiden op morgen. Koffer weer in orde maken want morgenochtend worden wij om 10 uur opgehaald door de verhuurder van ons  aankomende huisje onze Camper! We zijn benieuwd en hebben er ontzettend zin in! Tot zover onze 2 eerste dagen van onze reis, tot snel!