Hope naar Revelstoke

Door - 07-05-2016 06:02 Hope naar Revelstoke. Na onze eerste kennismaking met onze woning op wielen en het gevecht met het aansluiten van de meegeleverde waterslang, die na het vergelijken bij onze buurman niet compleet bleek te zijn, de volgende ochtend na het ontbijt meteen contact gezocht met onze camperverhuurder en het verhaal uitgelegd. Er werd ons gezegd dat we maar een nieuw onderdeel of als dat niet kon een nieuwe slang moesten kopen en het bonnetje bij het inleveren van de camper bij hun kunnen declareren. Zo gezegd zo gedaan! Even de plaatselijke campingbewoner gevraagd waar zo een slang te krijgen is en na een duidelijke uitleg en een klaagzang over de slechte ervaringen en service die hij en kennissen van hem gehad hebben met onze verhuurder vertrokken wij naar de winkel even verderop buiten de camping om vervolgens onze route te vervolgen naar onze volgende stop in Revelstoke, een route van zo een 350 km…..maar dat is in dit prachtige land absoluut geen straf! Het werd inderdaad een mooi route over een prima highway en werden na iedere klim en iedere bocht getrakteerd op schitterende uitzichten! Een kleine 100 km voor onze bestemming ondervonden we toch wel een klein minpuntje van de bergachtige route in combinatie met onze zware camper met zijn V10 benzinemotor….de benzinemeter gaf aan dat we nog maar een kwart tank over hadden en omdat er in Canada niet zoals wij gewend zijn om de zoveel km een benzinepomp staat, besloten wij om de eerstvolgende mogelijkheid te tanken. Gelukkig kwam die vrij snel en ook het tanken is hier een stuk leuker dan bij ons! We betaalde 1,02 CAD per liter wat neer komt op ongeveer 0,75 euro per liter. We vervolgde onze rit naar Revelstoke. We besloten voordat we naar onze vooraf uitgezochte camping die onze voorkeur had, eerst nog even langs de tourist information te gaan in het centrum van het leuke wintersport en trein stadje Revelstoke te gaan voor wat informatie over mooie hike routes en andere bezienswaardigheden in de buurt. Dit bleek een goede keuze want Esther zag een flyer van een camping 5 km buiten het stadje waar we besloten om eerst even een kijkje te nemen voordat we naar “onze camping” 19km verderop zouden gaan. Op de William Lake campground aangekomen werden wij ontvangen door een heel aardige mevrouw waar we nadat we een rondje over de kleine maar mooi gelegen camping hadden gemaakt ons plekje bespraken die wij tijdens ons rondje hadden uitgezocht. We parkeerde ons huisje met een mooi uitzicht over William Lake en met uitzicht op de nu groene berg waar tot 11 april nog geskied werd. De volgende dag (vandaag) besloten we na het ontbijt om dit zelfde plekje voor nog een nachtje vast te leggen, aangezien we op het populairste plekje van de camping staan, voor nog een nachtje. Daarna stond er een bezoekje aan het centrum van Revelstoke op het programma om van daaruit een wandeling te maken naar een oude skischans die al een tijdje niet meer gebruikt wordt. In het gezellig ogende centrum waar het niet heel druk was nog in de ochtend om 10 uur dronken we een lekker bakje koffie in het zonnetje op een terras bij een koffietentje. Hier raakte wij aan de praat met een Nederlandse man die al 11 jaar in Revelstoke woont. Na een klein uurtje kletsen begonnen wij iets later dan gepland aan onze wandeling. Het was geen lange wandeling maar door het toch wel vele stijgen en dalen in combinatie met de temperatuur die inmiddels tegen de 30 graden aan liep waren wij blij dat we na ongeveer 10 km weer terug waren bij onze camper. Nog even snel wat boodschappen gedaan en toen terug naar onze camping om nog even een paar uurtjes van de zon te genieten voordat we morgen vertrekken naar onze volgende stop in Yoho national park, waar het vandaag slechts 12 graden was……maar wel zonnig!