De eerste dagen in New York

Door - 12-07-2016 14:34 Na een rustige vlucht landden we zaterdag om 16.15 uur op JFK Airport. Voor ons gevoel was het al middernacht maar nog even volhouden want je bent zo nog niet binnen in Amerika. Nou dat viel enorm mee. Binnen het uur stonden we met onze koffers bij de uitgang :) en 2 uur later waren we in het hotel. Dan slaat de vermoeidheid en de eetlust toe. Eerst maar een pizza eten en dan lekker naar bed in het Paper Factory Hotel. Zondag pakken we de fiets om Central Park te verkennen. Hohhhh pas op voor alle hardlopers, we dachten aan een wedstrijd maar het was gewoon de zondagse workout! Gelukkig geldt er één richtingsverkeer zodat alles dezelfde kant op rent. We fiets het hele park rond en genieten samen met de lokals van de bezigheden op het grote speelveld. Vooral softballen is hier favoriet en wordt fanatiek gespeeld. We maken ons rondje af en leveren om 14 uur de fietsen weer in. Met de benewagen 5th Avenue op en de ogen uitkijken bij alle bekende merken. Bij het Rockefeller Center gaan we met de lift naar de top. Het is helder weer en ohhh wat een geweldig uitzicht over Manhattan! Je raakt niet uitgekeken. Na top of the rock door naar Times Square, wat een mierenhoop. Zoveel mensen, lichtreclames, toeterende taxi's en een schel fluitende verkeersregelaar bij elkaar ook daar raak je niet uitgekeken :). Tot slot van de dag lopen we via 42St/Broadway naar de metro. Moe maar voldaan ploffen we op ons bed neer. Dag 2 in the Big Apple starten we op de Staten Island Ferry. Met een nog honderd toeristen spotten we de Manhattan skyline en Lady Liberty. Na de terugvaart wandelen we via Wallstreet naar 9/11 memorial. Zodra je het memorial op stapt schieten beelden van de vliegtuigen die de Twin Towers doorboren door je hoofd. Zo raar dat je nu staat waar het in 2001 gebeurde. Hopen dat zoiets nooit weer gebeurt! Na een rustpauze in de schaduw wandelen we via City Hall park langs de City Hall naar Brooklyn Bridge. Ook hier lopen we met honderd andere toeristen de brug op. Wat een bouwwerk, de opmerking spinneweb is echt op z'n plaats hier. Omdat het zo warm is hebben we niet de puf om naar Brooklyn te lopen. We maken onze toeristische route af door met de metro via Grand Central naar de Public Library te gaan. We hoopten op grote zalen met heel veel boeken maar helaas, wel grote zalen maar alleen om in stilte te werken. Hmm dat viel tegen, jammer. Terug in het hotel sluiten we de dag af met een potje jokeren!