14 mei, op naar Flagstaff

Door Lesley Spierenburg - 16-05-2016 04:40

Vandaag zijn we weer vroeg vertrokken vanaf de camping. Liam had ons weer op een mooi tijdstip wakker gemaakt zodat wij de zonsopgang nog een beetje mee konden krijgen.
Om een uur of 9 vertrokken we en hadden we een reistijd van 3 uur en 15 minuten voor de boeg. Liam sliep al snel en was supervrolijk. Het landschap om ons heen veranderde steeds een beetje, we merkten al snel dat we de rode bergen een beetje achter ons gingen laten.
Onderweg vroegen wij ons het al af, zouden we weer door de 'tijdzone' heen gaan? En ja hoor, zodra we een uurtje van Flagstaff af zaten hadden we weer 9 uur tijdsverschil met Nederland. Dat is voor ons weer een beetje rekenen en ook Liam was er niet blij mee, want wij wennen wel snel, maar Liam wilt toch erg graag zijn fles voor 14u hebben.

Toen we Flagstaff naderden reden we de berg op. Flagstaff ligt op zo'n 7000ft hoogte dus dat was weer een flinke klim. Zodra we boven waren veranderde het landschap enorm. Alle zandvlaktes hadden we achter ons gelaten en ingeruild voor hoge naaldbomen. We zijn neergestrand bij de Mac rond een uur of 11 en hebben daar onze eerste Amerikaanse quarterpounder op. Daarna zijn we even de winkel ingedoken voor wat boodschappen en volbeladen zijn we naar Woody Mountain Campground gereden. Daar deden ze nog alles met pen, papier en een marker om aan te kruisen welke plekken er bezet waren. Uiteindelijk hebben we een mooi plekje gekregen met uitzicht op een bos.

Vanavond hebben we de route een beetje bepaald voor de laatste 10 nachten dat we de camper nog hebben en dat was flink dubben. We hadden graag nog richting San Fransisco willen gaan, maar hebben besloten dit niet te doen. We blijven lekker in het zuiden hangen en gaan hier op ons gemak alle bezienswaardigheden af. De volgende reis zal hoogstwaarschijnlijk richting San Fransisco gaan. Dus opa's en oma's bereid je maar voor, dan mogen jullie Liam weer een paar weken missen.

Helaas hebben ze hier geen wifi, of in elk geval ze beloven bij the office wifi te hebben, maar ons is het niet gelukt en dat is ook wel eens lekker!
(Al weten we dat een hoop opa's en oma's zich zorgen maken, maar dit is niet nodig. Geen bericht is in dit geval gewoon goed bericht!)
Deze tekst ben ik dan ook zonder internet aan het typen, maar zal ik uploaden als we weer wifi hebben. Ik (denise) pak mijn stiften er weer bij en Les gaat heerlijk in zijn boek lezen. We hebben vakantie!