Blue Ridge Parkway deel 4

Door Hans en Marian - 04-04-2016 02:28

Het heeft de afgelopen nacht flink gestormd en de camper schommelde rond 3.00 uur vannacht behoorlijk heen en weer. Om 7.30 uur gedoucht en daarna ontbeten met een gebakken ei met spek en als toetje yoghurt met verse aardbeien.

Even na 9.00 uur de Blue Ridge Parkway opgereden voor het laatste stuk van deze mooie weg. Duidelijk te zien aan de takken op de weg dat het flink gewaaid heeft vannacht. Ontwijken van de dikkere takken was de nieuwe sport van deze ochtend, totdat we een omgewaaide boom tegenkwamen die de weg versperde. Hier konden we niet langs. Wachten op de hulptroepen om de boom te verwijderen zou zeker uren gaan duren. Dus omgekeerd en de 1e afslag genomen om parallel te gaan rijden. Dus niet. In plaats van naar het Noorden reden we naar het Oosten. Veel keus voor een alternatieve route was er niet. Na zo'n 25 minuten eindelijk een weg richting het Noorden. We reden prachtig door een vallei met boerderijen en dorpjes waar de tijd al jaren stil staat.

Al schommelend in de camper werd het toch weer een leuke rit. In de Vallei was het ook meer voorjaar dan in de bergen. Het was sowieso mooi weer met een strakblauwe lucht en weinig wind. Temperatuur zo rond de 15 graden en de koeien (zwart, wit of rood) stonden op hun gemak te grazen. Na een uur 'omrijden' reden we de Blue Ridge Parkway weer op. Wat we gemist hebben van het stuk dat we niet gereden hebben zullen we nooit weten. Met de heldere lucht was het uitzicht in ieder geval weer mooi. Om 12 uur waren we aan het einde van onze rit over deze prachtige weg.

We hadden de grote weg (interstate 64) kunnen nemen maar besloten de Skyline Drive te gaan rijden door Shenandoah National Park. De entree van 20 dollar was de 3 uur durende rit meer dan waard. We hebben veel herten en een vos gezien en vooral genoten van de natuur en uitzicht over de vallei. De maximale snelheid van deze weg is overal 35 Mph ( zo'n 55 km). Het viel niet mee zo langzaam te rijden maar de snelheid werd zeer regelmatig gecontroleerd.

Toen we de camping in Front Royal opreden was er niemand aanwezig in het kantoor. Op de camping mensen aangesproken met de vraag wat we moesten doen; gaan staan en wachten op de eigenaar? Wederom vriendelijke mensen ontmoet die adviseerde dat we op iedere plek die vrij was konden staan. Echter toen bleek dat de douchegelegenheid was gesloten zijn we vertrokken om 10 km verderop op een andere camping te gaan staan met meer faciliteiten.

We staan nu op campground North Fork Resort in Front Royal, Virginia. Morgen naar Washington DC waar we 2 dagen staan om de stad te bezoeken. Onderweg naar Washingon doen we Arlington begraafplaats aan. Dat moet bijzonder zijn.

Tot morgen, Hans en Marian.