New York City

Door Hans en Marian - 12-04-2016 15:04

De rit zondag, van Altlantic City naar camping/resort Pine Cone in Freehold, was wederom prachtig door een enorm bos. Lekker rustig binnendoor hebben we herten, roofvogels en kalkoenen gezien. De camper schoongemaakt en de koffers gepakt. De Camperreis zit er op! We zijn weer een ervaring rijker. Toch ook weer fijn dat alles goed is gegaan. Wij realiseren ons dat dit niet altijd vanzelfsprekend is.

Maandagochtend, 11 april een korte rit van 45 minuten naar Roadbear, de verhuurder. Na een grondige inspectie bleek alles op orde te zijn en kregen we de borg terug. Zijn we opeens weer wat rijker. Komt goed van pas in New York City.

Roadbear heeft ons keurig afgezet op de luchthaven Newark. Hier vertrekken we donderdagmiddag naar Schiphol. Maar eerst nog 3 nachten in New York. We hebben bij Booking.com een hotel geboekt in Jersey City en hebben uitzicht op de skyline van New York City en het Empire State Building, dat in het donker prachtig verlicht is. Omdat we vroeg (13.00 uur) in het hotel gearriveerd waren en het geluk hadden dat er een kamer beschikbaar was konden we snel de stad in. Dus uitpakken een wandeling van 10 minuten en dan met de metro (PATH) in 15 minuten naar Times Square.

De georganiseerde chaos van New York blijft verbazen. Wat een levendigheid en 'gedoe'. Winkels, winkels, winkels, restaurants, sirene's en getoeter en attracties. Regelmatig zijn we aangesproken om 'iets' te kopen. Van concertkaarten, Broadway, buskaartjes en cd's. Vriendelijk bedanken en doorlopen werkte het best.

Terug naar het hotel was het spitsuur en zaten we als sardines in een blik in de metro. Tussen het station en het hotel een enorm winkelcentrum (Mall). Dus we waren nog niet thuis.

Vanmorgen broodjes, sapje en koffie opgehaald in de lobby van het hotel en vervolgens ontbeten op de hotelkamer. Het hotel is prima en de kamers zijn netjes en vooral schoon. Momenteel (08.30) regent het dus we maken geen haast. De dagen duren langer want we zijn geen tijd meer kwijt aan het reizen. Vanmiddag huren we fietsen en gaan het One World Trade Centre (freedom Tower). Bij mooi weer gaan we naar boven (100 of 102 etage). Gebouw is 541 m hoog inclusief antenne.  Tot de antenne 417 m, evenhoog als de twintowers waren.

thea en wim 12-04-2016 16:47 {{button-37359}}

Zo wij zijn weer terug uit Duitsland. Als jullie boven op het World Trade Centre staan zie allemaal kleine gele autotjes. En als je snel knippert met je ogen ben je boven. Veel plezier in New York verder en tot van de week gewoon in Nederland hihihi.
Groetjes

Lieke en Peter 12-04-2016 18:30 {{button-37363}}

Hoi amerikagangers, het is en mooie reisgeweest totnu tot nu geweldig die verhalen over de natuur en de dieren die jullie gezien hebben' prachtig. Nu de New York heel anders wn lekker druk. Vanuit Spanje vast een goede wen veilige terug reis.

Groetjes Peter en Lieke

Bert&Francis 12-04-2016 20:23 {{button-37366}}

Indrukwekkende reis hoor.
Wij hebben hier genoten van jullie verhalen. Geniet nog even en voor dadelijk een goede terugreis. See you

Ron en Betsy 12-04-2016 20:36 {{button-37367}}

Weer met een koffer herinneringen terug naar Nederland maar geniet eerst nog van de drukte van New York.

Stella 12-04-2016 20:44 {{button-37368}}

Heerlijke stad New York!! Geniet ervan!

nicdegeus@hotmail.com 12-04-2016 22:57 {{button-37375}}

Heel veel plezier !!!

De Geusjes

Frank visser 19-04-2016 23:13 {{button-37552}}

Net vol belangstelling en interesse jullie zeer mooie en uitgebreide reisverslag gelezen.

Wat een mooie reis is dit geweest en op de manier zoals jullie het verwoorden heb je als lezer echt het gevoel deel te nemen aan de reis.

Complimenten en fijn dat jullie dit wilde delen.