De laatste week

Door René & Jacqueline - 12-10-2016 04:25

Zaterdag 8 oktober.

De regen valt gestaag in Seattle. Maar ja, dat wisten we van Seattle, dat er daar heel veel regen valt. Het geeft niet, want we zitten gezellig binnen bij Jay en Mary. Oude foto's worden te voorschijn gehaald en de verhalen gaan over en weer over de tafel. Om half 7 staat Annemieke voor de deur met haar auto. Annemieke is een dochter van Lisa Beemster, nicht van Jacqueline en Trees.. met twee auto's rijden we naar het noorden van Seattle, naar een van de "hostpots"  op culinair gebied. "Salmon House". Een restaurant bekend om zijn goede vis gerechten. Niets te veel gezegd.... het was HEERLIJK.

ook hier werd weer veel bij gepraat over de familie in Nederland en in Canada en Amerika. Lisa kreeg uit handen van Trees, een kruisje aan een kettinkje, dat haar vader (ome Cor) ooit voor zijn moeder had gekocht. Nu na vele jaren is het hangertje via Oma beemster, Fam Tol en Trees weer bij de dochter van Cor, Lisa, die dit heel emotioneel in ontvangst nam. Ze was er ontzettend blij mee. Het kruisje is terug in de familie Beemster (Amerikaanse tak)

Trees en LisaAnnemieke en Jacqueline

Na een heerlijk dinner en borreltjes met Jay, Mary, Lisa, Annemieke en ons viertjes (Tracy en Kees waren helaas verhinderd) werden we terug naar het huis van Jay gereden. Via Downtown Seattle en de werkplek van Jay, kwamen we aan bij onze camper in de straat voor het huis.Daar gingen we de nacht doorbrengen. Af en toe scheerden de vliegtuigen oven de campers. Jay woont onder de aanvliegroute van Seattle International Airport.

Zondag 9 oktober.

's morgens om half 11 staat Annemieke weer voor de deur om ons mee te nemen naar downtown Seattle, en wel naar Pike Place. De public market. Een gezellige drukte langs de vele kraampjes in het overdekte complex van de markt. Hier is ook de aller eerste vestiging, waar het allemaal begon voor "Starbucks". Ook de beroemde "vliegende vissen" hebben we kunnen aanschouwen. Een lekkere lunch, met uitzicht over de haven was een beetje het sluitstuk voor wat betreft Seatle. Annemieke had nog een afspraak en ook Lisa moest verder. We werden terug gebracht naar het adres van Jay, (toch een half uurtje rijden), waar onze campers nog netjes aan de weg stonden.  Na ook afscheid te hebben genomen van Jay en Mary, gingen beide campers weer opweg naar het noorden.

Dit deden we dus op zondag middag ipv maandag morgen in de spits. De rit naar Anacortes ging dan ook vlotjes en tegen het eind van de middag stonden we op de campground van Washington State Park. Een mooie camping, maar...... voor oktober, iets te veel schaduw tussen de vele prachtige bomen en de grond was iets te vochtig. Dus de volgende ochtend zijn we iets verder gereden en kwamen we op Deception Campground. Dit op aanraden van Annemieke Beemster. En inderdaad, ook een prachtige plek aan een van de vele binnewateren met uitzicht op alle eilandjes. Het weer is geweldig, strak blauwe hemel en overdag z'n 20 graden. De avond dan ook maar weer de BBQ aan.

Dinsdag 11 oktober.

Rene is jarig, en dit wordt gevierd met een heerlijk gekookt eitje door Trees en Aad. We rijden de ochten iets zuidenlijker om een campground te vinden aan het water. Er was er wel één in Oakharbour, maar dat stelde dus helemaal niets voor. Terug naar North Whidbey. Iets naar het noorden. Een mooie zonnige plek gevonden om 's middags mooi bij de campers de verjaardag borrel de drinken. Het is echt geweldig mooi weer, dus we genieten volop. Morgen gaan we met een boot de zee op om Orca's en walvissen te spotten. We hebben er zin in. En we hopen dan ook in het volgende verslag wat mooie foto's te kunnen laten zien.