week 3, dag 16, San Antonio

Door van Hoff/ Grootoonk - 07-04-2016 05:59

Vanmorgen werden we tegen 8 uur wakker en bij het openen van het gordijn zagen we vlak bij onze camper 2 reetjes grazen. We moesten eigenlijk snel opstaan,  maar dit was zo uniek dat wij genoten van het moment. Toen zij iets verder weg waren, heb ik geprobeerd foto's te nemen. Even in de versnelling en we waren toch nog op tijd klaar. Na een heerlijk ontbijt op stap richting San Antonio. Mecheline had een camping uitgezocht met wifi en onze TomTom gaf ons goed de weg aan. Gewoon de interstate 10 volgen. Onderweg koffie gedronken en onze apps bijgewerkt. Om 13.00 uur waren wij op onze nieuwe locatie. Weer een veldje aan de grote weg. Het went wel. Het gemak dat wij met een locale bus naar de stad kunnen, is wel praktisch. Eerst lekker geluierd in de zon en om 16.30 uur de bus gepakt naar de stad. In het centrum is er 1 verdieping beneden straatniveau een heel kanalensysteem gerealiseerd met exotische planten en bomen. We hebben een rondvaart gemaakt door het centrum. Via de riverwalk kun je gezellig wandelen langs restaurantjes en winkelcentra. Het was behoorlijk druk. Het viel ons op dat er deze keer  veel Mexicanen  in de bus zaten. In New Orleans waren dat vooral donkere mensen. 's Avonds lekker langs de River Walk een hapje gegeten en met bus 24 weer terug naar de camping.