week 4, dag 23, Tuscon

Door van Hoff/ Grootoonk - 13-04-2016 17:45

Dit was mijn dag. Ik mocht laten zien waar ik gewoond had in 1992 en wat de stad te bieden had. Wel een beetje zenuwachtig of ik het allemaal wel zou kunnen vinden, gingen we om 9  uur op pad. Eerst richting de Catalina Mountains en toen de hele lange Sun Rise Drive afgereden. Nu was er heel veel bebouwing en had ik moeite ons complex te vinden. Wij woonden tegenover de Golfcourse La Paloma. Van de golfbaan was niets meer te zien. Alleen maar huizen. Ook om ons complex en de Manzanita school stonden huizen en winkels. Tot mijn grote genoegen zag ons huis er nog goed uit en was er niks veranderd. Behalve dat er een hek met poort om het zwembad en tennisbaan stond. Het hek stond open en we konden mooi foto's maken. Ik genoot met volle teugen. Helaas was het hek op slot toen wij er uit wilden, was er niemand in de buurt om hulp te vragen. De oudjes zijn toen maar over het hek geklommen, wat ook wel een ervaring was. Hierna zijn wij de Campbell Avenue naar het zuiden afgereden, waar ik hoopte het pleintje met winkels en restaurantjes te vinden, waar ik vroeger ook graag kwam. Gelukkig, dat stond er ook nog. Hier hebben we wat gewinkeld en koffie gedronken. Toen de hele stad door langs het grote (nu immense) Cancer Hospital gereden, waar Kees Sr. gewerkt heeft richting de Mission San Xavier. De afstanden zijn ernorm en toen wij uiteindelijk in het Desert Museum aankwamen om 14.00 uur rammelden we van de honger en hebben we onder een afdak met uitzicht op de Sonoran Desert een broodje gegeten. De wandelroute door het park was heel goed aangegeven en we genoten van alle dieren en cactussen. Een hele bijzondere dag. Mijn mede reisgenoten wisten niet dat het zo mooi was in Tuscon. Morgen gaan we naar het Air Museum en daarna naar het noorden richting Phoenix, waar we hopen te camperen aan een meertje aan het Apache Trail. De komende dagen hopen wij weer op natuurcampings te logeren en hebben dan geen internet, dus de berichtgeving zal wat minder worden.