Kayenta, Page en Bryce

Door J.P. Vreeswijk - 01-05-2016 05:21

We nemen afscheid van Kayenta en rijden naar het Navajo National Monument. Het regent er maar we lopen toch een stukje over de Sand View Trail om aan het eind ervan een blik op de oude grotwoningen te werpen. Het was nat, de bruggetjes met sneeuw bedekt maar de moeite waard. Er was geen koffie in de buurt dus reden we in 1x door naar Page. Daar stopten we even bij een Trading Post voor de koffie. Daarna door naar de Horseshoe Bend. Daar zag het bijna zwart van de mensen, maar gelukkig konden we meer dan genoeg genieten van het uitzicht op de meander van de Colorado. Weer een hoogtepunt van deze reis. In Page zelf zijn we vervolgens gaan lunchen en hebben we de Walmart van binnen bekeken, een enorm warenhuis. Dan weer door, op weg naar Lake Powell. Bij de Glen Dam even een fotostop. Daarna naar Weahwap point met een prachtig uitzicht over (een deel van) Lake Powell. We reden daarna nog door naar de haven. Wellicht een boottochtje? Maar helaas was de eerst volgende mogelijkheid pas anderhalf uur later. Dan maar naar Antelope Point. Ook daar was de eerste boot al volgeboekt en na nog een korte blik op het water zijn we naar ons hotel gegaan in Page. Het weer was best aardig, af en toe een zonnetje erbij en net geen 20 graden. We nemen dan ook een duik in het zwembad en de whirpool voordat we bij de Texas BBQ Steakhouse lekker eten.

Weer een dag verder. Na weer een heerlijk ontbijbuffet rijden we in de richting van Kanab. In het visitor center worden we niet veel wijzer van eventuele wandelmogelijkheden. Het plaatsje zelf blijkt echter wel erg leuk te zijn. Niet ver buiten het dorp zien we ineens bruine borden (toeristische attracties) naar Coral Pink Sand Dunes. We rijden deze weg op. Blijkt het nog best wat miles te zijn voor we bij de roze duinen komen. Het state park rekent 8 dollar entree. We besluiten dat er niet voor over te hebben, we willen eigenlijk alleen een blik op de duinen werpen, fotootje maken en weer door. Het fotootje en videootje maken we een stukje verderop waar we de auto even langs de kant kunnen zetten. Prachtig, apart stukje natuur. Eenmaal terug op de doorgaande weg volgt een wat saaier stuk dat uiteindelijk over gaat in een mooie weg. We lunchen op een kruispunt van wegen in een leuke tent met een mooie ontstaansgeschiedenis. Vervolgens komen we in een prachtig gebied terecht met mooie rotsformaties. We stoppen een paar keer om de beelden vast te leggen op foto en film. In Cannonville vinden we niet wat we verwachtten te vinden, nl een korte wandeling, maar op de weg terug stoppen we bij Mossy Cave. Een wandelingetje van 0,4 mile brengt ons bij een grot met mos (door hoge vochtigheid groeit er veel mos) en een watervalletje. Prachtig gebied ook weer. Hiervandaan rijden we naar ons hotel, de Bryce View Lodge. Beetje verouderd maar verder prima hotel. Aan de overkant van de straat zijn een paar restaurants te vinden. We besluiten voor pizza te gaan en dat beviel ons best.