Sorrento - Kamloops

Door - 15-05-2016 03:51

Gisteravond zijn we, zoals gemeld, nog even naar het meer gewandeld. Een afstand van enkele honderden meters door het bos en langs prachtige woonhuizen die daar aan de rand van het meer zijn gebouwd. Via het private terrein van de Anglicaanse Kerk in Sorrento kwamen we bij het meer. Terrein en toiletten verkeerden in een deplorabele conditie. We hopen dat dit niet geldt voor de geestelijke conditie van de kerk. Het water van het meer was te koud voor een duik, maar het uitzicht op het meer was prachtig.

Bij terugkomst op de camping hadden we nog een praatje met een echtpaar uit Australië, dat eveneens met een kleinere camper van Canadream op stap was. Het echtpaar had als bestemming de Rocky Moutains waar wij dus vandaan kwamen. Na enige informatie over Canada, Australië en natuurlijk ons land uitgewisseld te hebben, gingen we aan ons avonddiner en daarna redelijk bijtijds naar bed.

Met een strakblauwe lucht en heerlijke zonnetje stonden we vanmorgen om 7.45 uur weer op. Na een lekkere douche en dito ontbijtje reden we de camping af. Shuswap Lake Motel & Resort met een handjevol plaatsen voor campers is groen en mooi, maar de faciliteiten zijn enigszins verouderd. Schoon zijn ze wel, en dat is natuurlijk het voornaamste.

Eenmaal terug op de Trans Canada Highway 1 zetten we koers naar Kamloops, wat slechts 76 km verderop ligt. Na luttele kilometers wordt aangeven dat we nu het Kamloops wijngebied in rijden. Borden met daarop ' winery' geven aan waar je een wijnboerderij kan bezoeken. Omdat we de tijd aan onszelf hebben, besluiten we de wijnboerderij Sagewood aan te doen, maar na een korte rit treffen we alleen maar gesloten deuren aan. Een tweede poging bij Harper Trail, Kamloops First Winery, loopt eveneens op niets uit. Alle toegangshekken zijn gesloten, zodat we dat idee maar uit ons hoofd hebben gezet.

Via de parallelweg, Shuswap Road, rijden we als of naar de stad Kamloops. Wat ons opvalt, is dat er veel grond in dit schitterende gebied te koop wordt aangeboden. Percelen grond van zeker 2000 vierkante meter aan het Shuswapmeer bijvoorbeeld, kosten ca 130.000 dollar, omgerekend zo' n 86.000 euro.

In Kamloops aangekomen, bezoeken we de camping die we hebben uitgezocht via de website. Maar ook hier blijkt de werkelijkheid anders te zijn dan de website heeft aangegeven. Een gedateerde camping met veel achterstallig onderhoud en niet erg uitnodigend om daar te verblijven.

Daarop besluiten we eerst maar een bezoek te brengen aan het centrum van de stad Kamloops, dat 89.000 inwoners telt. Uitgezonderd een lange winkelstraat is ook dit een tegenvaller. Het Riverside Park grenzend aan het centrum en nabij het station is o.i. verreweg het mooiste wat deze stad te bieden heeft. Voor cultuur moet je evenwel ook niet in dit deel van Canada zijn, denken we. Het land heeft daarentegen heel wat meer te bieden aan allerlei natuurschoon. En daar doen we het dan ook allemaal voor.

In een koffiezaak hebben we de mogelijkheden mbt RV Campgrounds (RV: recreation vehicle) nog eens op een rijtje gezet. Een Canadees die naast ons zijn auto heeft geparkeerd, is zo vriendelijk om ons te vertellen dat Kamloops wat campgrounds betreft ook niet veel heeft te bieden. Hij raadt ons daarom aan te gaan naar Kamloops RV Park, dat 18 km buiten de stad ligt. Deze campground ligt pal naast een Wildlife Park, een dierentuin met alle dieren die Canada herbergt. Voor ons hoeft dat wildpark niet zo. Tenslotte hebben we al heel veel dieren in het wild gezien.

Wel vinden we uiteindelijk een redelijke staanplaats op de ernaast gelegen campground, die gelukkig ook goede sanitaire voorzieningen heeft. Vanavond staat er op het menu: gehaktbal, gebakken aardappelen, doperwten en gemengde groente. Tja, er gaat niets boven een lekkere Hollandse maaltijd!

Vanaf onze campingplaats zitten we op slechts 18 minuten rijden van de Free Baptist Church van Kamloops, waar we morgenochtend de Pinksterdienst willen bijwonen. Die dienst begint heerlijk vroeg om 10.30 uur, zodat we morgen alle tijd hebben om lekker te douchen en te ontbijten. Wordt vervolgd, zullen we dus maar zeggen....

Heleen 15-05-2016 07:42 {{button-38373}}

Goedemorgen ,

Vanuit een regenachtig en nu veel koeler Nederland een berichtje .
Als ik het zo lees , is dit stukje van de reis een iets minder interessant stukje om langs te gaan?
Dat is afgezien van de schoonheid van de natuur , jammer,temeer dat je daar denk ik blijven vandaag ivm het bezoek aan de babtisten gemeente . Hopelijk ontmoeten je wel interessante mensen, dat maakt het dan weer wardevoller .
Jullie hebben er al weer twee weken opzitten? Het moet je echter het gevoel geven al maanden van huis te zijn lijkt mij zo ?
Nederland was nog kaal wat begroeiing aangaat toen je hier weggingen, de bloesem stnd op ontluiken . Nu s alles echt groen en de bloesem verdwenen . Dit alles door gewoon twee heerlijk warme temperaturen . De druif bij ons in de tuin was nog helemaal zonder blad twee weken geleden, nu vol met takken met mooi groen blad . Natuurlijk is dit een "snel " groeier , maar toch .
Jammer dat dit pinksterweekend het weer minder is geworden . Het regent zo nu en dan en het is maar 13 graden.
Fijn dat jullie het wat mooier nu hebben .
We volgen je verder en wensen je weer een fijne dag vandaag .