Whistler - Vancouver

Door - 21-05-2016 05:41

Na een heerlijke (gratis) douche op de campground van Riverside Resort in Whistler en het dito ontbijt gaan we langs de receptie om ons af te melden. Dat is dit keer nodig omdat deze campground 100 dollar waarborgsom ingehouden heeft, die we natuurlijk wel willen terugkrijgen. Daarna terug over Highway 99 naar Vancouver. Onderweg stoppen we enkele keren voor het schieten van foto's omdat het weer aanzienlijk beter is dan gisteren. Een heerlijk zonnetje maakt het landschap totaal anders dan bij regen zoals op de heenweg.

Vlak voor Vancouver buigen we nog even af naar Horseshoe Bay waar de ferry naar Nanaimo op Vancouver Island vertrekt. We denken er goed aan te doen om vooraf wat informatie in te winnen hoe we e.e.a. moeten regelen voor onze afvaart komende maandag. De rit naar de terminal van BC Ferries zoals de maatschappij of officieel heet, verloopt vlekkeloos.

We parkeren voor een uur de camper en banen onze weg naar de Customers Service. Het is er een drukte van jewelste, ondanks het redelijke vroege uur, 9.45 uur. Maar het lijkt wel alsof heel Vancouver het lange Victoria-weekend op het gelijknamige eiland en wellicht ook in de gelijknamige hoofdstad wil doorbrengen. Lange rijen mensen staan te wachten voor de vertrekhal, en de rijen auto's voor de slagbomen doen daar zeker niet voor onder. Je vraagt je op zo' n moment wel af hoeveel auto's er per keer meekunnen op een ferry. Een geluk is dat de boot zo'n 8x per dag heen en weer vaart.

Wij kunnen maandagochtend om 8.30 uur mee. Een medewerker van BC Ferries is heel behulpzaam bij het maken van de reservering, want dat kan alleen online of per telefoon tegen betaling van 18,50 dollar, dat weer wel natuurlijk! Vreemd, zeg ik nog tegen de medewerker, dat je niet bij de terminal kunt reserveren maar daar wel maandagochtend mag betalen! Enfin, we zijn nu eenmaal in de boot genomen enzymen dus wel moeten meevaren op de voorwaarden van BC Ferries, het is níet anders.

Als alle administratieve handelingen zijn verricht, rijden we verder naar Capilano River RV Park, vlakbij de Lions Gate Bridge in Vancouver. Een eenvoudige camping met zwembad maar met staanplaatsen dicht op elkaar. Het sanitair is echter brandschoon. Dus zijn we niet ontevreden, temeer omdat de halte voor de bus naar Down Town Vancouver op loopafstand ligt.

We besluiten de koe maar meteen bij de horens te vatten en 's middags nog de bus naar het centrum te nemen. Een overvolle bus dat wel. Enkele Canadezen vragen nieuwsgierig waar we vandaan komen en geven ongevraagd info over Vancouver. Zo wordt ons verteld dat we langs Stanley Park rijden, een groot natuurpark van kilometers omvang midden in de stad! Je blijf je verbazen.

In het hart van Vancouver op de  701 Georgia Street West stappen we uit. We bezoeken het Pacific Centre, een luxueus en groot warenhuiscentrum, waar ook de Apple Store is gevestigd. We zijn namelijk op zoek naar een MacBook Air voor onze dochter die ons daartoe opdracht heeft gegeven. Het bezoek aan de Apple Store is al een belevenis op zich. Zeker 20 medewerkers (!) gehuld in groene t-shirts lopen er rond en het krioelt er van de studenten en andere kooplustige dan wel geïnteresseerde mensen die geruime tijd bezig zijn met alle uitgestalde hardware. Niemand die dit erg vindt bij Apple. Integendeel, het is hun marketingmethode om zoveel mogelijk mensen kennis en vertrouwd te maken met de Apple-apparatuur. Dat zijn immers allemaal potentiële klanten resp. warm leads, zoals ze hier zeggen.

We winnen onze informatie bij een senior accountmanager die heel behulpzaam en spraakzaam is, maar absoluut niet op een pushende manier. Ik probeer nog te bellen met mijn opdrachtgever, maar die ligt (gelukkig!) al op een oor. Dus zal ik de aankoop op eigen houtje moeten doen. Dat doe ik overigens niet bij de Apple Store, maar later bij Best Buy in het Park Royal Mall, op een paar honderd meter afstand van onze campground. Ik loop er 's avonds alleen naar toe om de laptop aan te kopen. Hoewel er tot mijn onaangename verrassing nog 12% belasting bovenop komt, is de laptop toch nog stukken goedkoper dan in ons land.

Bij terugkomst op de camping is het inmiddels 20.30 uur. José leest haar e-reader en aan haar vijfde boek begonnen. Voor mij is de dag ten einde, zeker als ik deze dagelijkse verplichting weer heb volbracht. Goedenacht dus vanuit Vancouver!

Heleen 21-05-2016 06:35 {{button-38599}}

Goedemorgen vakantiegangers ,

Ook weer een leuke ervaring lijkt me , Vancouver .
Prettig te weten dat apple attributen daar toch een stuk goedkoper zijn dan hier , want dat hopen wij in NY ook te treffen 😍
Dat compenseert weer een beetje de dure reis .
Ik proef wel dat de mensen allemaal stuk voor stuk heel aardig en behulpzaam zijn . Leuk en prettig wanneer je in de vreemde bent .
Wij hopen hetzelfde te mogen ervaren, want over NY hoor je toch wel strijdige berichten over de mensen daar .
We zullen het zien .
Vandaag wacht ons ook een mooie dag , met veel zon . Gezien het vroege tijdstip is het nu wel helder maar nog niet zonnig te noemen .
Wanneer vliegen jullie nu eigenlijk terug ? Volgende week ?
Zullen we we dan die week erop ergens, afspreken met elkaar ? Per slot hebben we elkaar nog niet gezien met alle festiviteiten aan de Botter . 😉
Zodra wij terug zijn maken bellen we even om een afspraak . te maken misschien kunnen julie al een beetje kijken wanneer en een voorzichtige inplanning maken?
Hugo en Ada zijn afgelopen week hier geweest .
Heel fijn weekend in Vancouver , jose ga lekker los daar in the shops 😜 En neem veel terrasjes voor het pootje .