Mono Lake - Yosemite National Park

Door Kees en Sandra - 19-06-2016 19:21

Tot onze grote teleurstelling konden we geen overnachting boeken in Yosemite National Park. Na ons een ongeluk te hebben gezocht naar een geschikte camping kregen we van Monique een appje met de naam van een camping waar nog wel plaats was, Yosemite South Coarsegold. Die hebben we direct geboekt.

Daarna vol goede moed en op tijd richting het park. Via de Tioga-pas Yosemite ingetrokken, wat weer een wonderschone natuur. Echt fantastisch. Tijdens een stop foto’s gemaakt van sneeuw! En daarna van twee jonge elks/elken, whatever.

Nog een paar keer gestopt en foto’s gemaakt van Half Dome (een gesplitste rots). Het was een lange rit richting het Visitor Center in Yosemite Village. Helaas zijn we daar nooit aangekomen. Halverwege naar de kant van de weg gedirigeerd om vrij baan te maken voor vriend Obama (die gisteren blijkbaar toch ergens anders in de buurt op visite was, maar had besloten vandaag ook nog het jarige park te bezoeken). Ongelooflijk, wat een beveiliging, pers, geheime dienst, politie, rangers en wat al niet meer. Allemaal zwaar bewapend.

Al met al, Obama niet gezien en het Visitor Center ook niet. Alles was afgesloten (ook Glacier Point). Je kon wel in het Visitor Center komen, maar parkeren iets van 10 kilometer verderop. Om dat lopend te gaan doen ging ons iets te ver. Heel spijtig en teleurstellend, wat hadden we dit park graag langer en uitvoeriger bezocht.

Op weg naar de camping dan maar. En toen: auto’s stil op de weg, dus wij ook. En wie liepen daar: moeder beer met kind. Fantastisch!! Dat maakte de dag weer een beetje goed.

De camping valt een beetje tegen, we hadden meer bebossing verwacht maar we staan volop in de zon. Heel jammer na zo’n teleurstellende dag. Maar goed, het is niet anders. We hebben lekker gegeten en gaan op tijd onder de wol.

Morgen gaan we richting San Francisco, waar we gaan proberen een camping te krijgen die dicht bij de stad ligt zodat we de camper de dag daarop op tijd kunnen inleveren. Koffers inpakken en de camper schoonmaken en daarna nog twee dagen in een hotel. Een echt bed zou wel weer heerlijk zijn, haha.

Monique 19-06-2016 20:45 {{button-39761}}

Maar je hebt een beer gezien! Dat is fantastisch! En maakt het toch weer een beetje goed of niet? Ik vond dat echt een geweldige ervaring!
Sjongejonge wat vliegt jullie vakantie voorbij. Heb het idee of jullie net weg zijn...
Heerlijke nog twee dagen bijkomen in San Francisco. Hopelijk heb je een fijn hotel, op naar Alcatraz! Geniet er nog van deze laatste paar dagen💋

Melanie 19-06-2016 22:01 {{button-39763}}

Wat ontzettend jammer zeg maar het lijkt me geweldig om ineens een mamabeer met kind te zien.
Nog een paar mooie laatste dagen toegewenst!

Sandra 20-06-2016 20:08 {{button-39790}}

Die beren maakten inderdaad veel goed. Zitten nu in het hotel. Heerlijk een echt bed en een eigen douche, haha. Tot over een paar dagen😀