Dag 18 t/m 20, 26 t/m 28 mei: Vancouver - Seattle

Door Sabine Frijns - 31-05-2016 00:05

Vancouver (licht bewolkt, 20 graden) - Seattle (licht bewolkt, 22 graden): 180 kilometer

Een beetje mosterd na de maaltijd, maar ook de laatste dagen van onze prachtige reis, wil ik hier nog graag beschrijven.

Op donderdagochtend vertrekken we vroeg richting Seattle. We hebben om 11.00 uur een afspraak bij Cruise America om de camper in te leveren en het is toch nog ruim 2 uur rijden. Alles wordt daar snel geregeld, alles is prima in orde. De vestiging ligt ver buiten het centrum van Seattle, dus we besluiten om met een taxi, en niet met het openbaar vervoer, naar het hotel te gaan. Ondanks dat we veel te vroeg zijn, kunnen we toch al naar onze kamer, om vervolgens de stad in te gaan.

Even denken we dat we weer in San Francisco zijn, zo stijl lopen hier veel straten. Haha, dat wordt weer zweten. Op weg naar de bekende Pike Market Place; een permanente markt in een gebouw van minstens 6 verdiepingen. Op de begane grond een versmarkt, de etages erboven allerlei prullaria, eethoeken, je-kunt-het-niet-zo-gek-bedenken-spullen, waarzegsters enz. enz. Zo'n gezellig geheel, zo'n heerlijke sfeer, echt héél leuk. Je blijft er rondlopen. Ook op de onderste verdieping vind je alle soorten groenten, fruit, kruiden, vis, noem maar op en allemaal zo mooi uitgestald. Op een gegeven moment een hoop geschreeuw, gaan de visboeren vis naar elkaar gooien, het blijkt een bekende traditie te zijn. Toeschouwers eromheen, klappen, haha, wat een sfeer. Niet alleen de markt is zo gezellig, de hele buurt eromheen straalt dit uit. Eigenlijk juist niet wat je je bij een wereldstad als Seattle voorstelt, maar dit deel heeft in elk gevaljuist een bepaalde knusheid die niet heel Amerikaans aandoet.
We lopen nog naar de Pier, waar we nog even lekker uitwaaien en gaan vervolgens naar de Cheescake Factory, waar we heerlijk eten.

De volgende dag lopen we naar het Seattle Center, waar onder andere de bekende Space Needle staat. Daar aangekomen blijkt er een groots opgezet Folklore festival te zijn, met overal standjes, diverse podia (van de muziek moet je je vooral niet teveel voorstellen), eet- en dranktentjes, allemaal in een heel relaxte sfeer. Het is mooi weer, dus het komt er eigenlijk op neer dat we er de rest van de dag blijven rondhangen. We gaan wel nog bij de ingang van de Space Needle (waar je helemaal naar boven kunt voor een groots uitzicht over de stad) kijken, maar bij het zien van de rij, zien we ervan af om daarin te gaan staan.
Zoals gezegd, we blijven er de rest van de middag en zoeken daarna een Ierse pub op. Ook die is natuurlijk in de buurt. Wat een heerlijke stad! Echt.

En dan is de laatste dag, het afscheid, aangebroken. Om 11.00 uur checken we uit bij het hotel, om 14.00 uur worden we door een taxi opgehaald. We vliegen pas om 19.10 uur, dus het is nog een lange middag. Gelukkig gaat alles volgens planning, eerst tot Londen Heathrow en uiteindlijk komen we op zondagavond om 18.00 uur (Nederlandse tijd) aan op Schiphol. De auto ophalen en we zijn om 21.30 uur thuis. Moe, absoluut, maar met zoveel verhalen... Wat was dit weer een prachtige reis, wat een ervaringen en belevenissen. We hebben genoten!!

Tot zover mijn blog. Bedankt voor het lezen en voor de reacties.