Viva Las Vegas

Door H. Govers - 07-07-2016 10:13

Gisteren nog een laatste relacxte dag in Furnace Creek, Death Valley gehad. 'S morgens op zoek naar The Darwin Falls, waar we overigens niet bij konden komen omdat deze aan een onverharde weg lagen. En in verband met onze eerdere avonturen hadden we hier geen zin in. Toen maar wat gegeten onderweg in een wat verlaten restaurantje. In de middag lekker afgekoeld in het zwembad. Na het zwemmen nog wat op bed gelegen en daarna op weg naar het Zabrinski Point, een heel mooi uitzichtpunt bij zonsondergang. Na dit mooie uitzicht gingen we sterren kijken, jammer genoeg waren ze niet zo duidelijk als de dag ervoor, maar de Melkweg was wel waarneembaar.

Vanmorgen vroeg op en op weg richting het laatste punt dat we nog wilden bezoeken, Dante's View. Dit lag heel hoog en hierdoor konden we precies zien waar we geweest waren en waar we hadden gereden in Death Valley. Hier hebben we afscheid genomen van de verzengend hete en genadeloze woestijn. Eenmaal terug in de auto gestoken door ' iets '. Stekende pijn en een soort angel in mijn arm maar nu gaat het wel weer, nog wel steken maar that's all. De weg naar Vegas was 180 km lang, tussendoor nog even getankt en ijs gekocht voor in de koelbox achterin de auto. Gelijk door naar Wal-Mart en veel water en wat chippies ingeslagen :). We besloten door te rijden naar de Hooverdam, deze was erg indrukwekkend en de Colorado river is echt heel mooi blauw. Ook hier weer harde wind, ik denk dat dit iets van de westkust is. Het navigeren was wat lastig op de snelwegen i.v.m. Een slecht ingestelde Tom Tom. Maar toch heelhuids aangekomen bij het hotel Tropicana, recht voor de Strip. Ook hier is het heet maar vele malen beter te doen dan in Death Valley. Vanavond hebben we 12 kiilometer gelopen over de prachtig kleurrijke en verbluffende strip van Vegas. Ook hebben we nog nieuwe schoenen voor papa gekocht, omdat deze Death Valley niet aankonden. Hierdoor was de zool losgelaten en zaten er stenen tussen. Dit was niet plezierig met wandelen. Nu lekker op bed en onze benen zijn kapot van het slenteren. Foto's zullen binnenkort zeker verschijnen op Facebook ed. Nog eventjes tv kijken en dan lekker slapen, dat hebben we verdiend!