Van Seattle naar Lynden per camper

Door Fritzel - 08-06-2016 03:48

Dag 5 en 6 Goedemorgen allemaal,

Gistermorgen redelijk vroeg opgestaan in een zonnig Seattle, lekker koffie halen bij Top Pot, alsof je er al jaren komt. Op zaterdag een afspraak gemaakt om de camper op maandag om half twee op te komen halen in Everett, wat 35 km verderop ligt. Tassen inpakken en douchen en op zoek naar een wat minder groot ontbijt, op de hoek van de straat bij Koreaanse mensen, het was wel een ontbijtwinkel, heerlijk toast en scrambled eggs en onwijs lekkere cappucino met een mooi gezicht in de melk, een waar kunstwerk, dus zonde om de koffie te roeren J Daarna het gisteren aangeschafte rugzakje meegenomen, fototoestellen en op weg naar de haven en de mooie sportwinkels. Eerst weer over Pike Market waar bijna niemand liep dus het was er gewoon leuk en eindelijk kon je zien waar je liep. Toen terug naar sportwinkels van Mountain gear en Columbia, prachtige maar veel te dure spullen maar Yvon heeft een paar mooie slippers gescoord. Even koffie drinken bij Top Pot en een heerlijk broodje erbij en tassen uit de kamer halen en met de Yellow cab naar Everett. Omdat we om 11 uur de kamer uit moesten en gelijk maar een taxi genomen omdat we overal op tijd heen gingen en bijna te laat kwamen zoals bij de Armtrack waren we ouderwets veel te vroeg bij Cruise America.

Daar was het heerlijk koel in de zaak en de voertaal was Nederlands dus wij wilden een boek pakken en lezen maar de jongeman aldaar vroeg of wij een camper kwamen ophalen en of we dat gelijk wilden. Natuurlijk! Hebben jullie de video gezien van de camper, ja ik heb een YouTube filmpje gezien, dus alle formaliteiten afhandelen en even de camper bekijken. Spullen inladen, koffers in het ruim, een kist met bestek en beddengoed erin en rijden maar, nou ja dat was het plan. Eerst moesten de mannen allerlei campers wegrijden want anders kon ik er nooit uit, haha. De weg op en de binnenspiegel is nutteloos, je kan alleen zien of er iemand in het keukentje loopt of in het bed ligt dus grote buitenspiegels gebruiken en maar je hebt een enorme dode hoek!! Na 300 m had ik de eerste auto in mijn dode hoek en na 500 m de tweede en na een hoop getoeter en misbaar besloot ik maar braaf op mijn eigen helft te blijven. Voor mijn gevoel moest ik ergens rechtsaf dus dat deed ik maar, en een parkeerplaats zoeken om de TomTom in te schakelen, waarom zou je dat meteen doen …..

Na vrolijk door wat buurten en straten van Everett te hebben gereden begrepen de TomTom en ik elkaar wat beter en na de omzwervingen kwamen we eindelijk op de Highway 5 north. Toen kon ik mij eens concentreren op de grote buitenspiegels en heeeeee ook dodehoekspiegels onder de buitenspiegels hihi, dat scheelt. Ik reed braaf rechts met 59 mijl per uur op de cruise control en dan zie je alle vrachtwagens aankomen en ze rijden je aan alle kanten voorbij maar behalve dat de camper redelijk dweilt door sporen en je merkt als er een vrachtwagen voorbij komt rijd hij best comfortabel. De rit was richting Lynden en was prachtig, wederom mount Baker aan de rechterkant en veel bos en heuvels maar leuk. Uiteindelijk de afslag genomen en op zoek naar een supermarkt met ruime parkeerplaats. We vonden een Walmart en daar parkeerde ik op een plek waar normaal drie campers passen maar ik was tevreden en de Walmart in. Een bijzondere ervaring! Best wel groot, een soort sporthal waar van alles te koop is maar geen vers vlees, alles bevroren en verpakt. Gelukkig was er Raisin Brain, Fritsje blij, melk en pindakaas maar helaas géén hagelslag. Na het inkopen doen weer op pad over prachtige wegen door landelijk gebied de KOA camping gevonden, ik was er bekend omdat ik vanuit Nederland geboekt had en op zoek naar de plek. Ik kreeg de SRV wagen op de juiste plek en toen stroom en water aansluiten. Ja, waar zit dat allemaal …… die video was een paar weken geleden maar goed zoeken en tot mijn verbazing ging het nog snel ook, de waterslang was redelijk goed verstopt maar ook gevonden dus de camper was helemaal “hooked-up”. Het enige was dat de waterslang niet helemaal goed aansloot dus er kwam wat water uit, even een waterpomptang geleend en het lekte al minder maar dat komt wel goed. Toen lekker pasta gegeten aan de picknicktafel en toen kennis gemaakt met alle buren, iemand die de Eleven City tour gefietst had in Friesland en andere mannen met campers als stadsbussen, reuze leuk. Sommigen hebben een bagage luik aan de zijkant, luikje open en een 42 inch tv komt tevoorschijn…… Kortom aan luxe geen gebrek. Op tijd naar bed en vanmorgen vroeg weer op.

We wilden vanmorgen eigenlijk doorrijden maar omdat het mooi weer bleef en we het stadje wilden bekijken zijn we vandaag gebleven, dus douchen, ontbijten en ons klaarmaken voor een wandeling. Toen kwamen onze nieuwe beste vrienden/buren vragen of we een lift naar het dorp wilden, in zijn Dodge RAM truck met een 5.7 Hemi motor erin, en jaaaaaa dat wilden we wel. Het plaatsje Lynden lijkt op het plaatsje Lijnden vlakbij Schiphol en er is een Dutch Bakery en Postkantoor en twee molens, kortom alles lijkt hier redelijk Nederlands en de winkelstraat heeft allerlei Nederlandse trap- en klokgevels. Erg leuk. Bij de warme baker (ach slechts een k tekort) kon je erwtensoep kopen saucijzenbroodjes en stroopies in plaats van stroopwafels maar onwijs grappig.

Alle mensen die je verteld waar je vandaan komt, vertellen gelijk dat ze 15% Duits zijn, 23% Portugees, 31% Zweeds, kortom iedereen is erg druk met het land waar ze oorspronkelijk van afkomstig zijn. In Vancouver spraken we een dame van 81 die zei dat wij eigenlijk Vikings zijn, blauwe ogen en (vroeger) blond haar!!! De conclusie is als je niet goed in rekenen en procenten bent dat je nooit weet waar je precies vandaan komt. Onze nieuwe beste vrienden hun zoon, heeft in dit dorpje een prachtige juwelierszaak, en ik denk dat Leonie hier zou gaan kwijlen en nog veel meer vrouwen trouwens. En ze hebben prachtige horloges ook, dus Yvon en ik hebben een verjaardags kadootje. En we hebben allemaal kaartjes meegenomen dus iedereen kan de bijzondere sieraden online kopen, tot zover de STER reclame. www.originalsbychad.com ga maar kijken hihi

Nadat we het dorp drie keer gezien hadden even naar de Safeway om wat dingen te kopen die we vergeten waren bij de Walmart, een theedoek verkopen ze niet!! Brachten onze beste vrienden, ze heten Shoemaker (Peter S. familie?) ons erheen en daarna weer terug naar de camping en genieten van de rust en het mooie weer. Morgen weer op pad richting Sicamous (familie van Mickey???) in Canada, en ik ben benieuwd hoe het bij de grens gaat.

Groeten Fritzel

PS erstaan een paar foto’s op FaceBook.