De kop is er af

Door ineke en jan - 01-06-2016 06:12

Hier volgt een korte impressie van wat wij de eerste 4 dagen hebben beleefd.

Dag 1

Wendy, Marcel en Lindsey brachten ons naar Schiphol, het was er druk zodat we bijna tijd tekort kwamen.Met wat vertraging vlogen we richting Toronto, daarna Vancouver en tot slot richting Whitehorse.Het was een lange maar goede reis.

Dag 2

Vandaag start ons grote avontuur die begon met het ophalen van de truck camper bij Canadadream.In de Superstore een vracht boodschappen halen en eindelijk op weg.We overnachten op de Caribo R.V camping, deze wordt beheerd door een echtpaar van zwiserse afkomst.

Dag 3

Al vroeg gaan we op pad, ontbijten doen we wel op een mooi plekje onderweg, via de Klondike Highway gaan we naar Carmacks en reizen door naar Stewart Crossing.Daar begint de Silver Trail die we volgen tot Keno city, deze weg is voor een groot gedeelte onverhard.Keno City is een groot museum en we ontmoeten daar een man  van Italiaanse afkomst die de musea beheerd , een snack bar heeft de camping beheerd ,zeg maar de " burgemeester"van de stad.We overnachten op de Community camping, een natuurcamping zonder stroom, wifi en met een"outhouse"dat is een toilet met een groot gat in de grond.

Dag 4

Deze dag zijn we al om 6:30uur op pad gegaan, omdat de grootste kans op het zien van "Wildlife"in de vroege ochtend is.Nou en dat hebben we gezien, eerst liep er een "Moose" voor ons op de weg , even daarna 2 zwarte beren en later ook nog een Grizzly.We hebben gelukkig alles goed kunnen fotograveren en filmen.We zijn terug vanuit Keno City langs Steward Crossing doorgereden naar Dawson City.Dit is een filmachtig stadje uit de Gold rush tijd.

Dag 5

Een rustige dag, verkennen van het mooie stadje Dawson City en vooral veel foto's maken.Het is een zonnige dag ongeveer 21graden.