Do. 23 juni Nelson – Osoyoos

Door Ria en Gerard de Jong - 27-06-2016 03:14

Vanmorgen weer op pad, verder richting het westen richting Vancouver. Gelijk aan Nederland hadden wij ook regen en wat onweer onderweg. Onderweg veel auto’s met boomstammen gezien en bedrijven waar de boomstammen verwerkt worden. Dat was wat voor m’n vader (als houthandelaar) geweest om dat te zien.

Halverwege de rit van ca. 250 km zagen we het landschap veranderen. Aan de miljoenen dennenbomen die de bergen bekleden en die we weken achtereen gezien hebben kwam een einde. Het landschap ging er wat meer Amerikaans uitzien. Wat kalere bergen met meer her-en-der beplanting en bomen, wat prairie-uitziende vlaktes en landbouwgronden. Kortom, een landschap wat ons aanspreekt. De laatste honderd kilometer rijden we parallel aan de Canadees - Amerikaanse grens. De bestemming voor vandaag is Osoyoos. Deze plaats ligt in een droog gebied met veel wijngaarden en is een van de belangrijkste fruitteeltgebieden van Canada. Vanaf de berg dat we aan kwamen rijden hadden we een prachtig zicht op Osoyoos.

Het water van Osoyoos Lake is het warmste van heel Canada en laten wij daar nu staan met de camper op de NK’MIP Campground. Werden we op vorige campings gewaarschuwd voor beren of wolven op de camping, hier kunnen we te maken krijgen met (ratel)slangen.

Een voordeel hiervan is: ‘je hoort ze aankomen’. Na aankomst op de campground zijn we naar het Desert Cultural Center gelopen. Het sluit echter om 16.30 uur en dat was 5 min nadat wij er waren. Morgen een herkansing. Onderweg zagen we al diverse roofvogels zonder de mogelijk te stoppen en een foto te maken. Bij het Dessert Center hadden we gelijk beet.

Terug op de camping kunnen we heerlijk in de zon van het zicht op Osoyoos Lake genieten.