On top of the world!

Door Rianne - 06-06-2016 17:04

We hebben kort, maar krachtig, geslapen in Longmont. Gratis ontbijtje erin en gaan met de Kia, op naar de Rocky Mountains!

Binnen een uurtje waren we aangekomen in Estes, een erg leuk plaatsje net voor het park. Daarna een bezoekje gebracht aan het Visitors centre waar we de mededeling kregen dat de parkeerplaats bij Bear Lake al vol was. We konden het beste parkeren bij de Park & Ride en met de gratis shuttle bus naar Bear Lake. Zo gezegd, zo gedaan en de shuttle bus bracht ons naar Bear Lake, een mooi meer omsloten door hoge bergen. We besloten een kleine hike te maken om het meer. Een goed begaanbaar pad maar op sommige gedeeltes was het even oppassen geblazen vanwege de hoge sneeuw die nog op het pad lag. Maakte de hike wel wat avontuurlijker!

Daarna zijn we verder gereden het park in, over de Trail Ridge Road. De hoogst gelegen geasfalteerde weg in Amerika! Voor degene met hoogtevrees, een prachtige weg ;-) We hebben veel uitzichtpunten bezocht en na 2 uurtjes reden we het park uit richting Glenwood Springs. Hier hebben we overnacht.

Vandaag rijden we richting Canyonlands en Arches, waar we 2 nachten verblijven in de Big Horn Lodge! Hier kunnen we naast mooie natuur, ook een geweldige temperatuur verwachten van 40 graden, heerlijk.......

Voor foto's: zie het fotoalbum