Dag 7+8: Jasper-Wells Grey

Door T&E - 24-06-2016 01:11

The gateway to mosquito hell!

Vandaag zijn we weer te laat vertrokken. Ach ja iedereen die ons kent weet dat we altijd te laat zijn. Verschrikkelijk irritant ;-)

We waren om 10:00 uur vertrokken en hadden een rit van 4 uur voor de boeg. Tussendoor hadden we ruimte gepland voor een grizzly safari op de blue river per boot! Zeker een aanrader want wij hebben er maar liefst 3 zwarte beren gezien. Lunchen daar is je geld niet waard dus lekker vanuit je camper broodjes smeren.

Om 17:30 uur kwamen we aan bij de visitorcenter in Clearwater in Wells Greys National Park. We hebben gehoord dat het park maar liefst net zo groot is als Nederland. Dat bezichtigen ging niet lukken in 3 dagen, dus hebben we ons laten adviseren.

Daarna zijn we naar onze camping gereden en dat was nog anderhalf uur rijden, waarvan de helft van de afstand op een niet geasfalteerde weg was. Een bumpy ride! Eenmaal aangekomen op de camping was het echt midden in de bush met de rivier ernaast. Super gaaf! Er is echter een nadeel, dansende muggen, dag en nacht. Ze waren erg agressief waardoor we al vroeg binnen zaten en niet echt konden genieten van ons mooie plekje.

De volgende dag hebben we 's ochtends even lekker rustig aan gedaan en hebben in café gezeten met thee, koffie en WiFi en veel minder muggen. We hebben ook nog even een nachtje minder op deze camping geboekt omdat de afstand te lang is als we straks naar Whistler vertrekken. Dus die extra anderhalf uur kunnen we wel missen.

In het café konden we ook een excursie boeken per boot zodat we nog meer de bush in gaan. Bijzonder vonden wij is je er met auto ook helemaal niet kunt komen.

In de middag hebben twee watervallen bekeken:
- Helmcken waterfall
- Spahat waterfall

Allebei zeker de moeite waard, je kunt er ook trails lopen voor de liefhebber.

Daarna zijn we naar het centrum van Clearwater gereden en hebben we weer even boodschappen gedaan.

Na de boodschappen was het weer anderhalf uur terug rijden de rimboe in richting onze campground.

De volgende ochtend werden we om 10:00 uur verwacht voor onze excursie met Clearwater Lake Tours. We waren met een gezelschap van 13 mensen. Best veel, maar goed te doen!
Deze excursie kunnen we echt adviseren wij vonden het fantastisch om de natuur op deze manier te mogen ervaren. Tijdens het boottochtje van 50 km hoorde we dat er twee mensen niet mee terug gingen. Zij gingen terug kanoën. Hoe stoer en avontuurlijk, maar wij moeten er toch niet aan denken. Kortom dit kan je dus eventueel ook doen, mocht je nog meer in de natuur willen zitten. Ze doen er trouwens 5 dagen over en overnachten dus ook met tentje op tussengelegen moeilijk bereikbare campgrounds.

Eenmaal aangekomen op een zandstrandje, hebben we een wandeling gemaakt naar een mooie waterval. Prachtig was de weg er naar toe. We zaten midden in de bush. Echt gaaf! We kregen wat vrije tijd om de boel te verkennen zodat onze reisleidster vuur kon maken en de lunch kon voorbereiden.

Na een heerlijke lunch mochten we gaan kanoën op het meer. Na wat watervrees bleek ook Tim het erg leuk te vinden. We wilden eigenlijk nog wat verder maar het begon te regenen en dus zijn we maar terug gegaan. Heerlijk sereen als je zo midden op het meer bent, we hebben er echt van genoten!

Na het kanoën zijn we onze spullen gaan pakken en met het bootje weer terug gaan varen. Het weer was ook wat slechter als in het begin van de dag.

Om 18:00 uur reden we naar onze volgende camping aan het begin van de snelweg zodat we 's ochtends vroeg konden vertrekken. KOA camping Clearwater is geen mooie campground, maar als je van comfort houdt dan kan je hier zeker overnachten.