Dag 9 + 10 Wells Gray - Whistler

Door T&E - 28-06-2016 06:00

We waren vroeg vertrokken omdat Whistler wel een lange rit zou zijn, een uurtje of 6. Heel de dag reizen, maar er was ons een mooie route beloofd door andere reizigers die van de andere kant kwamen. Route 99 kan je het beste volgen.

Onderweg waren we toch wel verrast omdat wij het helemaal niet zo een mooie route vonden. Veel bergen met weinig groen en veel natuur wat er dor uitzag. Uiteindelijk bleek het laatste stukje toch wel erg mooi te zijn! We kwamen aan in Whistler een commercieel dorpje waar vooral het sporten en toerisme centraal staan en dan voornamelijk mountainbiken, racen en skiën.
Dit was wel even wennen, wij hadden er zelf toch iets anders bij voorgesteld!

Toen we aankwamen op de campground  Whistler RV park leek het wel een trailertrash gebeuren. Het uitzicht waar we op uitkeken was wel fenomenaal! Je kon heel ver weg kijken. Toch hebben we besloten hier maar 1 nacht te blijven en van campground te wisselen omdat we te weinig privacy hadden.

De volgende dag zijn we naar Riverside campground gegaan en hebben daar twee nachtjes gestaan. Het was een prima campground en wij hadden een veel beter gevoel. Wij adviseren ga naar Riverside want je hebt daar ook transport naar het centrum en bij de andere campground niet. Verder blijkt er ook niet zoveel te zijn voor RV's wat betreft de overnachting.

We hebben de eerste dag het stadje Whistler verkent. We hadden gelijk een nieuwe excursie geboekt, namelijk zipline. Echt heel cool! Ik leg zo even uit wat het ongeveer inhoud. We hebben vervolgens prima gegeten en gedronken in het centrum waar we allebei met rode wangetjes vandaan kwamen.

De volgende dag werden we om 10:15 uur verwacht bij the Adventure Group in het centrum en moesten we nog even tekenen dat alles wat er eventueel kan gebeuren voor eigen risico is... Geruststellend gevoel haha! Nee dat is heel normaal voor dit soort activiteiten. Een kwartiertje later gingen we op pad. Eerst werden we getransporteerd naar de berg waar we straks van af gingen ziplinen. En naar mate we steeds verder omhoog gingen kregen we toch wel wat gezonde spanning. Daar stonden we dan, klaar voor onze eerste zipline. Via een katrol hang je aan een kabel en ga je in ons geval van verschillende bergen af. Het was echt zo gaaf en we gingen wel 100 km per uur. Daar hang je dan aan een stalen kabel. Jippie! We hebben in totaal 4 ziplines gedaan en deze hadden een totaal verschillend karakter. Als je dit doet hou met een ding rekening de landing is redelijk hard.

Na de zipline hebben we lekker geluncht in het stadje en zijn we teruggelopen naar de campground.

We hebben de avond rustig gehouden want we zouden de volgende ochtend vroeg vertrekken omdat we nog boodschappen wilden doen en de Ferry moesten halen naar Vancouver Iland.