Dag 11 + 12 Whistler - Campbell River

Door T&E - 30-06-2016 18:48

We zijn om half negen vertrokken en hebben de eerste stop gemaakt bij de Wallmart. Vervolgens hebben we getankt en konden we door naar de Ferry! Alles stond redelijk goed aangegeven. Wij hadden de Ferry nodig van Horseshoe Bay naar Nanaimo en vanaf daar zouden we verder rijden naar Campbell River. Wij waren een uur te vroeg dus we moesten nog een tijdje wachten en we hadden ook geen idee of we in de goede rij stonden dus dat hebben we nog even gecheckt. We stonden helemaal goed.

Eef had weer even een blond momentje want toen we eenmaal de Ferry ingereden waren dacht ze dat we stonden te wachten om te gaan parkeren terwijl we al geparkeerd stonden. De mensen die weleens vaker met een Ferry en voertuig over zijn gevaren begrijpen wat we hiermee bedoelen. Boven op het dek hadden we een prachtig uitzicht en een paar brutale zeemeeuwen. Die vogels zijn nog best groot! De overtocht duurde anderhalf uur en dat was prima. Het was rond etenstijd dus we hebben binnen nog even de nodige foute snacks genuttigd.

Eenmaal in Nanaimo moesten we nog anderhalf uur rijden naar Campbell River. Het was een vrij vlakke route en wij vonden hem mooi, misschien ook wel omdat het zo een prachtige dag was.

Toen we aankwamen bij Parkside RV campground zaten de eigenaren buiten. We hebben ingecheckt en hebben een flinke kar hout gekocht. Stoken!!! Het was werkelijk een prachtige campground en we waren Whistler alweer vergeten. 'S avonds hebben we lekker doorgehaald met een biertje, wijntje, vuurtje, vogeltjes op de achtergrond en veel groen.

De volgende dag hadden we een excursie geboekt en we gingen 6 uur lang wildlife spotten. We werden om half tien verwacht bij Eagle Eye. Samen met nog 4 anderen gingen we met een zodiak de zee op. Het was echt een super gave dag want we hebben dus ook heel veel verschillende wildlife gespot! Eerst kwamen we twee walvissen ( bultruggen ) tegen. Wat een enorme staart hebben deze beesten en wat maken ze een geluid, heel indrukwekkend. Een stukje verderop hebben we 4 dolfijnen gespot die op de foto moeilijk te vangen zijn, maar ze waren zo dichtbij. Ze zwommen gewoon mee naast ons bootje. De gids kreeg via de radio door dat 20 km verderop orca's gespot zijn en dus gingen we daar kijken. Onderweg hebben we eagles gezien, maar een paar weken terug zaten er nog veel meer vertelde hij. Ook zagen we zeehonden onderweg. Deze worden weleens opgegeten door sommige orca's, dolfijnen trouwens ook. Je hebt namelijk twee soorten orca's vleesetende orca's en visetende orca's. En even verderop zagen we ze dan ook! Heel gaaf. Ze waren met zijn vieren en kwamen regelmatig aan de oppervlakte. Ze kunnen ongeveer tien minuten onder water blijven dus we moesten wat geduld hebben.
Het enige van deze excursie wat fijn geweest zou zijn was om even een break in te lassen op een of ander eilandje waar je even de benen kon strekken. Dat is dus niet gebeurd maar daarentegen hebben we zoveel wildlife gespot. It's amazing! Op het einde kwamen we ook nog zeeleeuwen en heel veel bijzondere vogels tegen bij een eilandje wat een natuurreservaat is.

Toen de dag er op zat wilde we vlakbij onze camping nog een trail lopen bij Elk Falls. Mooi gebied en vrij rustig qua toerisme. We kwamen uit op een prachtige waterval die je vanaf verschillende punten kon bezichtigen. Op de weg terug naar de camping kwamen we nog een hertje tegen.

Het was voor ons een hele geslaagde dag! Volgend verslag treffen we elkaar in Uculuet!