Op weg naar Payson

Door Manuela Steenberg - 20-07-2016 03:38

Zaterdag 16 juli

Na zo'n 3 uur slapen viel Mika 's nachts om 24.00 uur uit bed. Wakker! Nederlandse tijd is het tenslotte al weer ochtend dus laat maar beginnen die dag... Daar dachten Erwin en ik toch even anders over... Ik heb Mika bij ons in bed genomen. Het kingsize bed gaf hem het gevoel dat je best overdwars kunt gaan liggen... Uiteindelijk viel hij in slaap, zijn hoofd tegen Erwin zijn hoofd en zijn voeten in mijn nek, hahaha... Wat een dwarsligger... Iedereen heeft verder goed geslapen, behalve ik... Toch last van een kleine jetlag, helaas.
Om 5.30 uur was iedereen echt wel wakker. Even snel aankleden en rond 6.30 uur naar het ontbijt. Heerlijk, zelf verse wafels maken, hmmm....  Na het eten kleden we ons gauw om en om 8.00 uur lopen we naar het zwembad. Blijkt dat ze plotseling bedacht hadden om de pool schoon te maken, dus mogen we er niet in. Wat een teleurstelling voor iedereen... Even verwerken hoor. We gaan lekker allemaal douchen en pakken al om 9.00 uur de shuttle naar het vliegveld. De chauffeur is zo lief om ons af te zetten aan de goede kant van het vliegveld, bij de shuttle naar de autobedrijven. Bij Budget proberen ze ons even een andere duurdere auto aan te smeren, daarna een auto van een mindere klasse zodat we niet hoeven te wachten, maar we maken snel duidelijk dat we gewoon onze mini van willen. 20 minuten later is hij plots al klaar... We tekenen goed alle krassen aan op een formulier waar we zelf om moeten vragen, pakken de auto in (Yes, alles past!) en gaan op weg. Eerst op zoek naar de Walmart. 2,5 uur later (!!!! Vreselijk altijd die eerste inkopen!!!) gaan we op weg. In het bezit van de meest coole tent ever en een geweldig tosti apparaatje voor op ons brandertje. We rijden gauw Phoenix uit, want het is hier met 44 graden onhoudbaar warm. De omgeving van Phoenix is al prachtig, overal cactussen, rotsen op prachtige roodachtige bergen.
Rond 15.00 uur zijn we al bij de camping die we op het oog hadden in Payson. We vinden een prachtige plek, midden tussen de wegschietende hagedissen. Dat hier ook ratelslangen en beren kunnen zijn vergeten we maar even... Onze coole tent zou, volgens het filmpje op internet binnen 1 minuut moeten staan. Tuurlijk probeer ik het falen van Erwin, Kai en Vico vast te leggen op camera, gnagnagna, maar ik heb pech: zelfs nu het de eerste keer even uitzoeken is staat de tent binnen 1,5 minuut! Gaaf! Terwijl Erwin de matjes en slaapzakken klaar legt samen met de kids ruim ik de auto opnieuw in. Nog niet perfect, maar voorlopig goed zo.
Daarna zijn we echt te oververhit om nog maar iets te doen, het is hier ongeveer 35 graden. We rijden met de airco volop aan naar een wonderschoon plekje dat ik bij toeval op internet gevonden heb en wat 1 van de 2 redenen is waarom we hier langsrijden: Ellison Creek. Internet gaf aan dat het water hier koud is: dat is een understatement... Als je je voeten 1 minuut onder water houdt heb je het gevoel dat je tenen afvriezen, hahaha... Het ligt wonderschoon tussen de rotsen met een paar watervalletjes. Het koelt ons heerlijk af... Wat een geweldig plekje is dit, echt een aanrader!
Rond 18.30 uur zijn we weer bij de tent. Het kampvuur wordt aangestoken de gasbrander gaat aan. De maaltijd smaakt ons iets minder, het is altijd even zoeken naar lekkere combinaties in een ander land. Mika gaat als eerste slapen. Wij spelen nog wat potjes Ligretto en duiken rond 21.00 uur ook ons bed in. Welterusten, zzzzz