Van Yuba Beach State Park naar Cannonville, vlakbij Bryce Canyon NP

Door Manuela Steenberg - 31-07-2016 16:13

Zaterdag 30 juli

Het was warm vannacht, zijn we niet meer gewend... Toen we vanochtend opstonden was het 21 graden, maar wel helemaal bewolkt. We hebben lekker ontbeten en de boel weer ingepakt. Met de kaart op tafel hebben we familieberaad gehouden. Even samen een nieuw reisplan gemaakt voor de laatste week. We hebben besloten eerst lekker binnendoor te rijden naar Capitol Reef NP.

Als we van de camping afrijden blijkt er 500 meter verder nog een camping te zijn met douches! Wat hadden we daar zin in gehad. Haren wassen, wat kan ik daar naar uitkijken... En Erwin heeft ondertussen een behoorlijke baard die hij ook heel graag kwijt wil. Hopelijk de volgende camping...

We zijn blij met de keuze voor binnendoor weggetjes. Het is hier weer prachtig overal. De bergen worden langzaam aan weer rood, de bomen veranderen in struiken. We rijden even een stukje om via Richfield, even eten kopen. Boodschappen doen is altijd een heerlijk moment, kunnen we weer lekker vers fruit halen. Vandaag rode druiven, bananen en blauwe bessen. De rode druiven, meer dan een kilo, zijn een half uurtje later alweer op. Het is maar goed dag ik iedereen zijn eigen bakje geef (ik heb 5 Ikea bakjes mee, gebruiken we voor fruit, snoep, soep, chips, ideaal!), want ze zijn dit keer heel erg lekker...

Na een uurtje rijden we Capitol Reef NP in. Prachtige rode bergen, overal waar je kijkt. We houden hier onze lunchpauze (dit keer voor het eerst geen cornflakes, we hebben een doos van 12 mega lekkere donuts gekocht, die hadden we helemaal nog niet gehad en dat hoort natuurlijk ook bij Amerika). We bekijken wat uitzichtpunten en bezoeken het visitor center, en rijden dan alweer verder naar het volgende hoogtepunt.

De weg van Capitol Reef door Grand Staircase Escalente NM naar Bryce NP is prachtig. Je rijdt door mooie bossen, heb links van je prachtige vergezichten. We bereiken hier het hoogste punt van deze vakantie, 9600 feet, ruim 3000 meter. Overal staan hier waarschuwingen: dinsdag wordt hier een wielrentocht gehouden. Dat kunnen we ons best voorstellen, met deze hoogteverschillen en bochten. Doordat we achter campers vastzitten rijdt het helaas niet snel door. Het is vandaag een bewolkte dag en hier, zo boven op de berg, zien we om ons heen perfect waar een onweersbuitje is, een wolkbreuk en kleine regenbuitjes. Qua temperatuur is het ook hier prima, zo rond de 24 graden (onze auto geeft de temperatuur aan, wel in Fahrenheit). Na Boulder rijden we door een geweldig landschap van bruine en gele rotsen met kleine groene boompjes. Even later rijden we over de kam van een berg, met aan beide zijdes diepe canyons. Onbeschrijfelijk hoe mooi dit stuk is. Deze weg (de 12) is echt een aanrader, een must-see als je hier naartoe gaat. Misschien wel de mooiste weg van de vakantie.

We rijden door naar een plaatsje  Cannonville, vlak voor bryce canyon. Daar zit een KOA camping. Heel duur (meestal betalen we 16 dollar per nacht, nu 53), maar met zwembad en douches! Omdat het erg onweerachtig is is het zwembad eerst dicht. Net als we willen gaan koken gaat het zwembad open. Hup, zwemmen dus! Daarna lekker douchen en eindelijk haren wassen... Heerlijk!

Tegen 19.00 uur willen we dan eindelijk gaan koken, begint het te regenen en onweren. We hebben hier WiFi (de kids lukt het ook een signaal in de tent op te vangen, ons niet), we lezen een boek, spelen een spelletje. Tegen 20.00 uur besluit ik te gaan koken in het overdekte keukentje dat hier door de camping aangeboden wordt. Dat is dan weer een voordeel van een duurdere camping... We eten in de tent, super gezellig! Het wordt langzaam aan donker. Mika gaat lekker in de slaapzak liggen en is binnen 2 minuten vertrokken, wat een makkelijk mannetje is dat toch!

Eerst spelen wij nog wat potjes rummicub, maar op een gegeven moment trekt de wind zo hard aan dat het echt niet leuk meer is. We moeten echt aan de tent hangen om niet met tent en al weg te waaien. En dat duurt geen 10 minuten, maar echt heel lang. Als het iets afzakt vallen Kai en Vico wel in slaap. Erwin en ik zijn beide aan een buitenkant van de tent (maar wel binnen in de tent hoor, Erwin heeft me er niet uitgekiept) gaan liggen en houden regelmatig met onze voeten de tent tegen. We dommelen af en toe om daarna weer door een windvlaag wakker te schieten. Rond 24.00 uur wordt het minder en vallen we in slaap. Pfoei, dat hebben we overleefd! En onze tent ook. Toch steviger dan wij dachten... Morgen de kids maar eens laten uitslapen, hebben ze wel verdiend...

Het plan is om morgen Bryce Canyon NP te bezoeken en dan door te rijden richting Zion. Daar ergens de tent opzetten, misschien voor 2 nachten, en dan 1 van beide dagen de North Rim van de Grand Canyon te bezoeken en ergens op die dagen ook Zion te bezoeken. Dinsdag rijden we dan denk ik door naar Las Vegas, om na al het natuurschoon de mensengekte ook maar eens te beleven... Leuke dingen nog voor de boeg!