Dag 5 in Grand Canyon

Door C. Strampel - 14-07-2016 05:20

Na een ontbijtje in onze kamer zijn we naar Bright Angel Trailhead in de Grand Canyon gereden. Daar zijn we op de bus van de rode route gestapt, een soort hop on hop off systeem. Bij elk uitzichtpunt kun je uitstappen, rondkijken en daarna een van de volgende bussen nemen. Het uitzicht is telkens weer spectaculair. Je kunt wel aan het foto's nemen blijven en dat hebben we dan ook gedaan! Je ziet rotspartijen in allerlei vormen en kleuren en heel diep onder in de kloof de Colorado rivier. Om 13.00 waren we weer terug in het hotel, waar we op onze kamer een broodje hebben gegeten. Daarna zijn Henk en Christina opnieuw naar Bright Angel Trailhead gereden om een stuk in de kloof af te dalen. Naar beneden gaat dit nog wel, maar terug omhoog is een hele klim. Maar het is de moeite waard; prachtige uitzichten en zowaar ( weliswaar hoog boven ons) een condor zien vliegen.

Vanavond zijn we opnieuw een stuk het National Park in gereden om de zonsondergang te zien. Onderweg zagen we een heel aantal van die grote herten: wapiti's.

Het was hier vandaag zo'n 33 graden met af en toe een lekker briesje. Water en zonnebrandcreme zijn noodzakelijk!