Dag 8 in Page

Door C. Strampel - 17-07-2016 06:24

Na een prima nacht hebben we een dito ontbijt. In tegenstelling tot de vorige hotels heeft dit hotel de airco niet pal naast het bed zitten, zodat 's nachts de airco gewoon aan kan blijven en we niet allemaal snipverkouden en schor worden. Na het onbijt gaan we nog even naar de kamers, we hoeven ons pas om 11 uur te melden bij het bureau vanwaar de tour vertrekt.

Om 11 melden we ons bij het bureau. We mogen geen rugzakken meenemen en ook selfie sticks zijn verboden. Om half 12 worden we door gids Coby op de laadbak van een pick up geladen. Hier staan in de lengte met de rug tegen elkaar 2 banken op waar 7 personen naast elkaar kunnen zitten. We gaan nietsvermoedend zitten en worden door Coby gewaarschuwd onze bezittingen en eventuele petjes en zonnebrillen goed vast te houden. Nou dat is geen overbodige luxe. Met hoge snelheid crosst Coby naar de Canyon, waarbij hij zijn snelheid niet aan hobbels en bobbels aanpast! Af en toe vliegen we 30 cm omhoog en we moeten ons goed vasthouden. De wind beneemt ons haast de adem en we houden ons hart vast dat Coby niet de macht over het stuur verliest! Aangekomen bij de Canyon mindert Coby vaart, maar moeten we nog een heel stuk door het zand rijden. We vliegen alle kanten op! Uiteindelijk komen we aan bij de Canyon. Achter Coby aan gaan we naar binnen en we zijn niet de enigen. Er zijn veel meer groepjes zoals die van ons, waarvan vooral de Aziaten opvallen omdat ze overal foto's van nemen en niet doorlopen waardoor ze de groep kwijt raken.

In de Canyon loop je door de kloof, waar van boven het licht invalt. Doordat we er precies om 12 uur zijn, valt het licht loodrecht naar beneden. De gids kiest bepaalde punten uit waar hij zand omhoog gooit, dat vervolgens in het licht zichtbaar wordt. We vroegen ons ook al af waarom al die gidsen met schepjes en sjaaltjes voor hun mond rondlopen! Het is prachtig! De kloof is roodbruin van kleur en de lichtinval zorgt voor schitterende foto's. Vraag Henk bij gelegenheid maar eens om zijn startscherm foto....

We lopen zo de kloof door en krijgen bij elk bijzonder punt gelegenheid om foto's te maken. Na een poosje zijn we aan de andere kant van de kloof, waar een grote uil op een richel ons zit te observeren. Hierna gaan we dezelfde weg weer terug en worden gemaand door te lopen om andere groepen ook de gelegen heid te geven foto's te maken zonder vreemde mensen erop. Daarna hobbelen we weer terug op de pick up truck, waarbij de snelheid zo mogelijk nog hoger ligt dan op de heenweg.

Terug in het hotel hebben we geluncht en de rest van de middag gerelaxed (lees geslapen...).

Vanavond hebben we bij Denny's gegeten, een keten die je hier veel ziet. Het is een typisch Amerikaans restaurant, waar we lekker gegeten hebben.

Het was hier vandaag weer lekker warm met 39 graden.