Campfire country

Door T. Putter - 11-08-2016 07:54
We zijn weer terug in Vancouver, de plaats waar het allemaal begonnen is. Hier hebben we nu nog 1 dag, voordat we vrijdag de camper inleveren en naar het vliegveld gaan.

Zondag, op Geert zijn verjaardag, zijn we uiteraard begonnen met zkngen, balonnen, cadeautjes en taart met een kaarsje! De camper was mooi versierd, met slingers. En de taart was erg lekker. Rond 11 uur zijn we van Ucluelet naar Tofino gereden. Dat is een klein stukje, misschien iets meer dan 30 km. Onderweg zijn we een paar keer gestopt om wat te wandelen. De Pacific coast kenmerkt zich hier door lange zandstranden en regenwouden, die al vele honderden jaren oud zijn. Als je door zo een woud loopt zie je superdikke bomen, die overwoekerd zijn door mos. Varens groeien er volop, de luchtvochtigheid is dan ook hoog. Er komt weinig zonlicht door de hoge bomen, en dat maakt deze bossen kil, maar erg mooi om te zien.

En er was ook weinig zonlicht. We hadden er een beetje op gerekend dat wanneer we een camping aan het strand zouden hebben dat het ook strandweer zou zijn. Niet dus. Niet dat het nu veel regende maar de zon was ver te zoeken. Er hing ook vaak een mist van zee in Tofino. Die mist gaf de kust echter ook weer een soort mysterieus aanzicht.

De camping van Tofino was verreweg de duurste tijdens onze reis, maar dat zag je ook wel terug. Alle perken, laantjes en bermen waren keurig gemaaid en geharkt. Op veel plaatsen stonden plantjes en het sanitair was uit de kunst. En, het brandhout was gratis! Maar hoogtepunt was de Starbucks, waar gratis koffie en thee verkrijgbaar was. Nynke en Geert gingen voor de frappucino's, wat weinig met koffie te maken heeft. Het is eerder een soort milk shake (nu we dit typen zit Lydia met haar benen op de bank, er liep net een wasbeertje - racoon voorbij...).

Op zondag hebben we door Tofino gewandeld, wellicht dat we nog een excursie zouden boeken, maar we schrokken toch weer van de prijzen. We vonden een leuk restaurant, waar we Geert zn verjaaag afsloten. Het toetje, warme appeltaart, was te machtig, we kregen een doggy bag mee!
Maandag zijn we naar Long Beach gegaan. Ondanks het frisse weer was het leuk om het lange en brede strand te wandelen. Met de voeten in het water, dat was genoeg, zo koud!! Geert vond aangespoeld hout dat hij met zkjn nieuwe zakmes kon bewerken en Nynke bleef net zo lang in de branding spelen totdat ze omviel en nat was. De spijkerbroek is nu net droog...
We hadden op de camping leuke buren, die ons graag hielpen met het maken van het kampvuur, dat is toch een vak apart. Het was een mooie heldere avond en we zijn naar het strand bij de camping gegaan om een vuurtje te maken, zoals vele andern ook deden. Het was een prachtig gezicht om al die vuurtjes te zien. We raakten aan de praat met de buren en de kinderen gingen samen spelen. Zo werd het snel laat, maar het hout raakte op! En ook het bier ;-)

Dinsdag zijn we weer vertrokken naar Nanaimo, waarvandaan de veerboot vertrekt. We hadden ervoor gekozen om hier nog een overnachting te plannen voordat we de overtocht zouden doen. We waren rond 1530 op de plek, met uitzicht op zee. Het hout dat we nog hadden ging ook hier op de brandstapel! We hebben nog bramen gezocht voor door de yoghurt, en er is hier een cafeetje waar men super ijsjes verkoopt voor maar 2 dollar!

Vandaag woensdag waren we op tijd bij de veerboot, die om 12.15 vertrok. Even voor 1400 uur reden we van de boot af en 10 minuten later stonden we op de camping in Vancouver. Maar niet voor lang. We gingen naar Capilano Suspension Bridge Park, niet ver van de camping. Was even een toer om de RV ergens te parkeren, maar toen kkonden we toch echt dit park in. Het is een soort boomtoppen pad, met als centraal aantrekkingspunt de hangbrug van ongeveer 150 meter lang die twee oevers op 75 meter hoogte met elkaar verbindt. Het schommelde flink! Verder zijn er dus tussen de bomen verschillende tochten uitgezet waarbij veel over de dieren, bomen en planten wordt uitgelegd. Om 1800 uur hadden we genoeg cultureel gedaan en gingen we terug naar de camping, met zwembad, dus... Plons.