Vrijdag 29 juli – Morro Bay / Malibu

Door Reisverslag West-Canada - 31-07-2016 16:20

Onze laatste dag in de camper! Het is mistig en koud. We begrepen al van de camping beheerder dat deze mist heel normaal is; dat veroorzaakt ook enorme temperatuurverschillen; het kan hier volgende week zo weer 20 graden warmer zijn. Na een lekker warme douche ga ik nog even door met het uploaden van foto’s en de verslagen en Koen gaat op zoek naar een bakker. Even buiten ontbijten met z’n allen (lekker stokbrood !!) met de truien en broeken aan Daarna nog een kopje koffie en dan gaan we naar Malibu. Een heel bekende badplaats waar veel grootheden wonen. Het lijkt de jongens wel stoer om daar nog een nachtje door te brengen (en te hopen dat het daar nog wat zonnig is !). Stefan regelt weer de camping tegen een “stoere” prijs. Op tijd weg zo meteen dan kunnen we ten volle profiteren van onze laatste overnachting daar. De camping is ook op zo’n 40 minuten rijden van LA. Morgenochtend moet de camper weer voor 11.00 uur ingeleverd zijn; vanavond dus koffers inpakken en zo goed en zo kwaad als dat gaat alles wat schoonmaken. Nog even niet aan denken…. Onderweg weer even tanken en langzamerhand komen we weer meer in de grote stad. Meer-baans wegen en veel meer drukte. Wat zijn de wegen hier af en toe belabberd zeg, de hele camper inclusief inventaris rammelt alle kanten op. Als er iets niet goed vast staat dan vliegt het de camper door. Of ik nog wel even wilde vermelden in dit verslag dat IK eerder deze vakantie de koelkast niet goed dicht had gedaan (rondvliegende fles rosé) en dat ook IK een keer de buitendeur niet goed had dichtgedaan. Het is me ook gelukt om mijn Whatsapp volledig van mijn mobiel te laten verdwijnen en oh ja het ongeval met de fiets; Ma je bent gewoon niet handig; OK, OK, dan houden we het daar op….

Malibu is inderdaad een voorwijk van LA. In de boekjes is er weinig over te vinden. Al rijdende zien we weer een ander stuk LA; hier zijn veel scholen gevestigd en zien we ook veel gele schoolbussen rijden. Die bussen zullen wel vanwege “summerschool” zijn dan, want volgens ons heeft de jeugd hier al vakantie. Het is hier ook groener er zijn meer parken. Dan ineens rijden we toch weer door een wat bergachtiger gebied om dan weer uit te komen aan de kust. Het lijkt hier beter dan wat we tot nu toe aan en van de kust hebben gezien. We belanden weer op onze camping, die inderdaad een prachtig uitzicht heeft op zee; wij staan in de tweede rij want rechtstreeks aan zee (er zit nog wel een snelweg tussen) was nog weer 1 ½ keer zo duur. We sluiten alles weer aan en hehe, het is hier inderdaad weer een lekkere temperatuur. We maken onze hamburgers en worstjes op voor de lunch en nemen wat fruit ; kopen we wel braaf maar eten we niet altijd, en gaan dan richting strand. Een stukje langs de snelweg lopen en dan via het zebrapad oversteken. Het is een prima strand, niet echt groot en wat jammer is – wat we wel hadden verwacht – er zijn hier geen tentjes waar je wat kan kopen (iets te drinken) en er is ook geen boulevard. Koen en Stefan gaan even zwemmen maar er zijn veel stenen hier – dus op blote voeten – loopt niet echt gemakkelijk. Ik ga verder niet het water in; mijn been is nog steeds gevoelig en echt stabiel lopen lukt nog niet – d.w.z. ik kan niet goed kracht zetten – en jeetje wat doe je dat vaak (heuveltje op / /heuveltje af / traplopen / gaan zitten). We genieten even heerlijk van het zonnetje er staat ook een lekkere wind. De jeugd wil graag even naar het huis van Charlie Sheen lopen wat verderop schijnt te liggen; helaas, daar kunnen ze niet bijkomen. De jeugd gaat wat eerder terug naar de camper, wij tegen zessen. Nog even wat bier en chips halen bij respectievelijk de kampwinkel en tankstation (duur – maar er is niets anders in de buurt) en dan even lekker bij de camper zitten. We lezen even, doen een spelletje en gaan douchen. Inmiddels hebbben we ook alvast de koffers gepakt. Martijn heeft alles uit zijn kastje in de koffer “geveegd” en is snel klaar. De rest doet er wat langer over. Qua eten schijnt hier 1 tentje in de buurt te zijn, maar even kijken of daar plek is. Het is een drukte van belang hier, een gaan en komen van mensen. Uiteindelijk hebben we toch nog redelijk snel een plekje. Je bestelt je eten aan het loket ; merendeels visgerechten (fis hand chips – zalm – tilapia filet); je betaalt en krijgt een apparaatje mee dat afgaat als een kookwekker (met rode signalen) als je eten klaar is. We eten hier prima en zitten gezellig. Het is al weer donker als we teruglopen naar de camper. Ik rommel nog wat om in de camper; maak alvast wat kastjes schoon en leg nog wat spullen bij elkaar. Pffff wat een rommel – waar laten we  het allemaal – waar komt het allemaal vandaan…. Laatste nachtje slapen in de camper; gek idee dat het er bijna op zit…..