Dag 8 | SeaWorld

Door Roel - 31-07-2016 21:21

Het zwaartepunt qua grootschalig vermaak ligt tijdens onze road trip voornamelijk in de eerste week. Amper twee dagen na Disney was het nu namelijk de beurt aan SeaWorld om ons te ontvangen. Een twintigtal minuutjes, goed te doen met de campers. We hadden op voorhand al een 'all day dining' arrangementje aangeschaft, waarbij je elk uur kon aanschuiven in een zevental participerende eetgelegenheden. Dat bleek achteraf een gouden greep te zijn, want met de aardig oplopende temperaturen hadden we de kosten van die package alleen al met het drinken eruit gehaald. SeaWorld ligt natuurlijk al een tijdje onder vuur vanwege met name het in gevangenschap uitbuiten van orka's en je merkte dat nu wordt geprobeerd om met name de betrokkenheid van het park bij het redden, rehabiliteren en weer uitzetten van de dieren te benadrukken. De 'killer whales' worden langzaam uitgefaseerd, nou ja, niet de beesten zelf maar wel de theatrale poespas eromheen. Er wordt een soort van quasi-natuurlijke habitat aangelegd waar de orka's dan niet meer hoeven te springen en op te zitten. Volgens mij vonden ze het trouwens wel leuk om dat te doen, ze kregen er immers karrenvrachten vis voor terug als beloning...

Het was een heerlijke dag in een erg leuk park, met een mooie mix van beesten en 'rides', zodat ook de waaghalzen onder ons aan hun trekken kwamen. Op de terugweg naar onze campground viel de avond in en zagen we de lichten van Petco Park, het stadion van San Diego Padres. Zestien jaar geleden bezochten we onze eerste Amerikaanse sportwedstrijd, de Major League Baseballmatch tussen diezelfde San Diego Padres en de Colorado Rockies, destijds nog in het aan de rand van de stad gelegen Qualcomm-stadion. Qua planning kwam de wedstrijd van deze avond jammergenoeg niet goed uit in ons reisschema en hoewel ik éven de neiging voelde om de afrit op te sturen die me naar het stadion zou leiden, voelde ik aan mijn vermoeide voeten dat dat toch niet zo'n goed idee zou zijn. Maar niet getreurd: op de allerlaatste avond van onze vakantie gaan we naar de San Francisco Giants, dus het wordt méér dan goedgemaakt.

Op de camping werd onder het schijnsel van Dave's voorhoofdlampje (we lachen erom, maar het is eigenlijk toch best een praktisch ding) en een inderhaast gefixte olielamp de route van de volgende dag bekeken. Een van de twee 'long hauls', de langste verplaatsingen van deze road trip: van San Diego over de I8 langs de Mexicaanse grens en vervolgens omhoog naar Lake Havasu City.