White mountains

Door Vera De Quack - 04-09-2016 15:33

Goedemiddag allemaal,

Wij zitten op dit moment in de ontbijtzaal van Merrill Inn Farm hotel en de auto is al geladen voor de reis naar Rutland Vermont.

Gisteren hebben we een gedeelte van de White mountains verkend en het was wonderschoon. We waren hier slechts 1 hele dag maar je zou hier wel een week kunnen vertoeven. De bergen zijn prachtig. We zijn 's ochtends eerst naar Jackson NH gereden dat bekend staat om de overdekte honeymoon bridge. Zie de foto.

We zijn daar  gestopt en laat daar nou ook een winkeltje zijn met allerlei snuisterijen. Dat vonden de meisjes wel leuk.

Nadat we door Jackson zijn gereden en onze voetjes in één van de vele watervallen hadden gepoedeld zijn we doorgereden naar Wildcat mountain. In de winter is dit een skigebied maar in de zomer is er ook van alles te doen. Er wordt voornamelijk "gehiked" maar zo professioneel zijn wij niet, wij slepen ons voort 😅. Er was een kabelbaan, een gesloten gondel, waar we na betaling alleen maar hoefden in te stappen. Deze berg was 1200 meter hoog en boven aangekomen hadden we een prachtig uitzicht over de White mountains met als pronkstuk Mount Washington. Met 2000 meter is dit de hoogste berg van Noordoost Amerika. Zie foto. We hebben genoten.

Teruggekomen in het dal hebben we een boswandeling gemaakt en gezien dat de herfst zijn intrede doet. Er lagen al wat rode blaadjes van de bomen op de grond. De temperatuur was nog wel zomers. We hebben Wildcat mountain achter ons gelaten en zijn terug gereden naar Bartlett waar we op een terras hebben gesmuld van een paar pizzapunten. Overigens hebben onze Facebook vrienden dat kunnen zien, want ik heb daar "ingecheckt". Daarna zijn we weg 302 nog een stuk verder af gereden om te genieten van alle typisch New Englandse huisjes, bergen en stromende beken. Aan het eind van de middag zijn we weer richting North Conway gegaan en hebben daar nog even gewinkeld en gegeten.

We vonden dit weer een heel geslaagde dag met mooi weer, schitterende uitzichten en vooral ook veel plezier.

Wij vertrekken zo naar Rutland en dat schijnt een rit van ca. 4 uur te zijn. Wij zullen daar vast veel langer over doen want zodra we een scenic view zien springen we even uit de auto. Nou ja, springen...... het is meer je uit de auto laten zakken, zo hoog is die. Onderweg zal er ook nog wel gegeten en gedronken moeten worden, maar dat is OK. We hebben geen haast, tenslotte hebben we vakantie.