Rutland

Door Vera De Quack - 06-09-2016 14:01

Goedemiddag waar het voor ons nog vroeg in de ochtend is.

Vandaag zijn we vroeg opgestaan want we hebben een lange rit voor de boeg. Eigenlijk is dit de langste route die we op 1 dag moeten reizen.

Gisteren hebben we mogen genieten van de Green mountains. Eerst hebben we bij Walmart getracht een simkaart voor de telefoon te krijgen zodat we onderweg ook Internet hebben, maar daar werden we verwezen naar AT&T. De jongen die ons hielp was zo vriendelijk om het adres op te zoeken dus met Google maps en GPS waren we met 5 minuten bij de juiste winkel. Nou het is gelukt hoor, we hebben eindelijk Internet. Daar hebben we gevraagd wat we zouden moeten zien in de Green mountains, want er is zoveel te doen dat je het op het laatst ook niet meer weet. De mannen van AT&T wezen ons op de Quechee Gorge op een uur rijden van Rutland. Dat werd dus ons doel van de dag.

Na een uurtje rijden kwamen we er aan en vanaf de brug hadden we een prachtig uitzicht op de rivier in de diepte. We hebben er natuurlijk ook foto's gemaakt die ik heb geüpload. Vanzelfsprekend waren er ook genoeg winkeltjes en een restaurant. We hebben er een lekkere lunch genomen en daarna het visitor center bezocht. Beneden bij de rivier hadden we mensen gezien en Spank wilde daar ook graag naar toe. Er liep een pad vanaf het visitor center door het bos naar beneden toe. Het was een aardige afdaling maar je beseft je ook de je later die berg weer op moet.

De wandeling was heerlijk en uiteindelijk kwamen we beneden aan. Spank en ik wilden even met de voetjes in het water maar het was lastig om erbij te komen door de rotsen en het water was ook niet zo schoon. Waar mensen zijn wordt het nu eenmaal vies. Enfin, de terugtocht werd aangevangen en zoals al gedacht viel de klim niet mee. Zo hier en daar hebben we maar even een rustpauze ingelast anders trekken Hedy en Veertje het niet.

Boven bij de brug aangekomen zijn we nog even het winkeltje ingegaan waar ik mijn tweede kerstboomversiering, nu van Vermont, heb gekocht. Daarna zijn we de auto weer ingeklommen en terug gereden naar het hotel. Bij dit hotel kun je onbeperkt koffie en thee pakken en ze hebben een terras voor de deur waar je heerlijk kunt zitten. Hier hebben we dan ook maar uitgebreid gebruik van gemaakt. Daar besloten we dat we voor het avondmaal ons maar eens moesten wagen aan de Pizza Hut. De mannen hebben een paar pizza's gehaald en die hebben we in de ontbijtzaal van het hotel opgevroten.

Om 20.00 uur serveert het hotel Milk & Cookies, dus daar hebben we er ook een paar van meegenomen. Die kunnen we mooi vandaag onderweg wegwerken. 😊

Nou jongens, ik ga er weer mee stoppen. Het ontbijt zit er weer in en we gaan richting Philadelphia. Onderweg zullen we stoppen bij een Premium Outlet Mall om nog een paar kledingstukken te regelen tegen zeer aantrekkelijke tarieven.

We melden ons later weer. Tot de volgende keer.

Groetjes van Hedy, Theo, Spank en Vera

Diane 06-09-2016 14:37 {{button-42461}}

Mooie omgeving ! Heerlijk wandelen in de bergen.

Elly K 06-09-2016 15:16 {{button-42462}}

Goede reis vandaag, maar kan niet missen met zo'n auto, de wegen zijn er ruim genoeg😂. Jullie hebben weer prachtige dingen gezien gisteren nu op naar het volgende avontuur. Liberty Bell is waiting Xxx

Afra 06-09-2016 16:15 {{button-42463}}

Veel plezier maar weer vandaag. Groetjes

Elly 06-09-2016 18:35 {{button-42465}}

Richting Philadelphia vandaag, weet niet hoe jullie gaan rijden? Lancaster is echt de moeite waard, het is Amish gebied en je kan daar zo'n huis bezoeken. Maar moet er bij zeggen wat ik leuk vind hoeft dat niet voor een ander zo te zijn.Begrijp dat jullie al een lange reis dag hebben vandaag. 💋

Carla 06-09-2016 20:37 {{button-42469}}

Wat is het toch een prachtige natuur en zo verschillend. Een berg opklimmen valt nooit mee!!
Veel plezier in Philadelphia.

Ellie klosse 07-09-2016 13:34 {{button-42480}}

Hallo reizigers jullie hebben al een indruk wekkende afstand afgelegd mijn vraag is blijven jullie ook wel eens langer op 1 plek?
Je hebt mooie foto's gemaakt krijg je een goeie indruk van wat jullie hebben gezien.