Gatlinburg

Door Vera De Quack - 14-09-2016 16:55

Goodmorning The Netherlands,

Op dit moment zitten we aan het ontbijt in het restaurant van ons hotel Westgate River Resort in Gatlinburg Tenessee. Het hotel is prachtig en we hebben zelfs een balkon waar we al uitgebreid gebruik van hebben gemaakt.

Gisteren zijn we vanuit Asheville vertrokken en het was maar een uur rijden naar Oconaluftee, de plaats van de Cherokee indianen. De rit was prachtig omdat we alleen maar door de Smokey Mountains zijn gereden. Het is er schitterend. Na aankomst in het stadje zijn we eerst naar het visitor center gereden om ons te oriënteren wat we wilden gaan doen. Er stroomt een rivier langs het center dus daar hebben we nog even een paar mooie plaatjes geschoten.

Daarna zijn we naar de Cherokee village gereden. Dat is een dorp met huisjes en een centraal plein zoals de indianen rond 1750 leefden. Bij elk huisje zaten één of twee indianen in klederdracht een bepaald soort handwerk te doen, zoals gereedschap, potten en sieraden maken. Het was erg leuk om dat allemaal mee te krijgen. Om 12.00 uur werd er op het centrale plein een uitvoering gegeven van allerlei dansen. Na deze tour zijn we terug het stadje ingereden om even lekker te lunchen en na de lunch hebben we een aantal souvenirwinkeltjes bezocht. Toevallig hadden ze ook weer kerstversiering hihihihi. Ja jongens ik denk dat ik moet uitbreiden naar 2 kerstbomen dit jaar.

We hebben het Cherokee museum overgeslagen en zijn verder gereden naar Gatlinburg. Bij de receptie van het hotel zat ook een oude man met zwarte lakschoentjes bij wie je tickets  voor attracties kon kopen. Toen we klaar waren met inchecken begon hij een praatje met Spank......... en vervolgens kwam je nooit meer van hem af. Hij bleef kletsen.

Maar goed, uiteindelijk konden we naar de kamers. We hebben eerst koffie gedronken op het balkon, hoewel het wel erg warm was. Ook hier is het gewoon boven de 30 graden. Na de koffie zijn de mannen met de vuile was naar de laundry gegaan en de dames zijn naar het zwembad gegaan. Ik heb gezwommen en Hedy keek toe. Na de zwempartij  en de was zijn we de stad ingegaan om wat te eten. Wij zijn bij een Italiaanse tent terecht gekomen waar we een heerlijk bord spaghetti hebben genomen. Daar kwamen nog een heerlijke salade en knoflookbroodjes bij, dus het diner was prima.

Om 22.00 uur gaat iedereen  in Gatlinburg blijkbaar op één oor want opeens werd het erg stil. Om de dag af te sluiten hebben we nog maar een kop koffie gezet en die op het balkon opgedronken. Na zo'n lange dag vonden wij het ook wel bedtijd.

Vandag gaan we naar Pigeon Forge, de geboorteplaats van Dolly Parton en de plaats waar zij haar pretpark Dollywood heeft laten bouwen. We zijn niet van plan om daar naar binnen te gaan, want wij gaan toch niet in al die achtbanen, maar het stadje op zich is al leuk.

Wij wensen jullie weer een fijne dag en schrijven jullie snel.