Nashville

Door Vera De Quack - 16-09-2016 16:50

Goedemorgen vanuit een tropisch Nashville,

Zoals aangekondigd, zijn we gisteren vroeg gestart en op weg gegaan naar een outlet mall bij Knoxville.

Daar waren niet alle winkels die we hadden verwacht, Tommy Hilfiger was bijvoorbeeld 2 maanden geleden gesloten. Er waren nog genoeg winkels over, zodat we nog een paar kleine dingetjes hebben gekocht. Bovendien was er een AT&T winkel zodat Spank nog een paar Gygabites kon kopen. Die vliegen er namelijk doorheen. Maar het is wel handig om onderweg Internet te hebben.

Na het winkelcentrum moesten we weer een uurtje rijden voor de volgende bestemming, The Lost Sea Adventures. Onderweg moest er weer eens gasoline getankt worden en namen wij de gelegenheid te baat om ook maar meteen te lunchen. The Lost Sea Adventure was prachtig, het is wel een aardig eindje lopen de grotten in en het gaat erg steil naar beneden, maar als je dan eindelijk het meer onder de grond ziet, is dat werkelijk schitterend. Na een boottochtje op het meer en nadat de vissen waren gevoerd, gingen we weer terug. Deze keer moesten we dat hele eind weer terug naar boven klimmen, maar we hebben het overleefd.

Na het meer en de grotten, zijn we naar de overkant gelopen. Er is daar onder andere een glasblazerij en de glasblazer heeft ooit een ornament voor de kerstboom van het Witte Huis geblazen. Nou, als het Witte Huis zo'n ornament heeft, dan wil ik dat natuurlijk ook. Hahahaha.

We moesten nu verder op weg naar Nashville en dat was een rit van bijna 3 uur. Onderweg was er ook nog een fiks ongeluk gebeurd, dus we liepen ook nog wat vertraging op. Uiteindelijk zijn we in het Quality Inn in de wijk Opryland aangekomen. We hebben een uur ingelopen want het is hier 1 uur vroeger dan waar we eerst gereisd hebben. We hebben nu dus 7 uur tijdverschil met jullie.

Naast ons hotel ligt het restaurant Santa Fe,  dus voor het diner hoefden we niet ver, we hebben zelfs gelopen. We hebben weer heerlijk gegeten en zijn daarna meteen gaan slapen. Het was een lange, maar zeer leuke dag.

Vandaag gaan we Nashville in om in ieder geval de Country Music Hall of Fame te bezoeken. Daar schrijf ik de volgende keer weer over.

Groetjes van Hedy, Theo, Spank en Vera

Inge 16-09-2016 17:02 {{button-42728}}

Hoi allemaal!
Leuke verslagen, Veder! Elke keer geniet ik e weer van.
Veel plezier in Nashville!
groetjes,
Inge

Anneke 16-09-2016 19:42 {{button-42731}}

Koop maar een Country CD-tje voor in je kerstboom!!♥♥♥

Elly 16-09-2016 23:02 {{button-42739}}

Veel plezier vandaag! Ik kijk al weer uit naar het volgende verslag Gr voor iedereen X

Elly 16-09-2016 23:04 {{button-42740}}

Kan geen avatar meer kiezen
Geen poesje meer maar nu vrouwtje met een knot 😂😂

Hedy 17-09-2016 06:26 {{button-42744}}

Het was weer een mooie dag.👍🏻👍🏻

MJ 17-09-2016 08:45 {{button-42746}}

J&T, ik wil niet betweterig zijn, maar ben het toch :p. Gatlinburg is niet vernoemd naar de Gatling Gun. De Gatling (let op de extra G op het eind) is uitgevonden door Richard Gatling. Gatlinburg dankt zn naam aan Radford Gatlin, hij opende een general store in het plaatsje en opende het eerste post office in die winkel. Toen veranderde de naam in Gatlinburg. Heeft gelukkig dus niets met het moordwapen te maken. Om helemaal volledig te zijn, gatling guns zijn niet van tegen indianen gebruikt omdat bv Gen. Custer dacht dat het zijn mobiliteit zou inperken. Het is alleen gebruikt tegen Cheyenne indianen in Oklahoma, niet tegen de Cherokee die in de buurt van Gatlinburg leven. =)