Memphis - New York

Door Vera De Quack - 21-09-2016 18:21

Goedemiddag Holland,

Hier ben ik dan eindelijk weer. We hebben een paar intensieve dagen gehad, dus ik heb even terug moeten lezen wat ik het laatst geschreven had. We hebben inmiddels al weer zoveel beleefd en gezien, dus laat ik maar starten bij onze tweede dag in Memphis.

Na het ontbijt in het Heartbreak Hotel zijn we naar het centrum gereden. Het was volledig uitgestorven. Blijkbaar zitten ze in Memphis op zondagochtend allemaal in de kerk of ze liggen uit te slapen na de Saturday Night Blues. Daarom zijn we eerst Beale Street uitgereden en dan kom je vanzelf bij de Mississippi. Het was er erg warm, maar niet zo zonnig. We hebben heerlijk een uurtje op een bank gezeten en de activiteiten gadegeslagen. Niet iedereen zat in de kerk of lag nog in bed, een gedeelte van de lokale bevolking is aan het joggen langs de rivier.

Aan onze rechterkant zagen we een pyramide en we hebben even uitgezocht wat zich daarin bevond. Het bleek een winkelcentrum te zijn, uitsluitend gericht op in- en outdoor sportartikelen, van zwemkleding, tot wandelschoenen en zelfs speedboten. De entourage was bijzonder leuk, er zwommen vissen en eenden in een aangelegde rivier, er was een aquarium en er waren zelfs alligators. We hebben er een paar uur rond gekeken en de lunch gebruikt. Daarna zijn we opnieuw naar Beale Street gereden en inmiddels was er leven in de brouwerij. De kroegen waren open en overal stond weer een live band te spelen. We hebben er weer genoten. In het hotel hebben we het avondeten genuttigd en zijn redelijk vroeg naar bed gegaan want tenslotte liep de wekker om kwart over vier af.

Maandag zijn we om een uur of 6 's ochtends richting het vliegveld gegaan om allereerst onze huurauto in te leveren. Het vliegveld ligt vlakbij het hotel, dus we waren er zo. Na gepast afscheid te hebben genomen van onze tank, die ons toch zo'n 3500 km probleemloos door Amerika heeft gereden, werden we naar de terminal gebracht voor onze binnenlandse vlucht naar New York. De koffers van Spank en mij zaten net op het randje qua gewicht dus dat vonden we nog even spannend, maar het ging gelukkig allemaal goed. Om een uur of 9 gingen we de lucht in en het was ongeveer 2,5 uur vliegen naar onze laatste vakantiebestemming.

Aangekomen op Newark NJ konden we de koffers direct van de band haenen hebben we een shuttle naar downtown New York geregeld, dat is toch iets voordeliger dan een taxi. Bovendien kan dan alle bagage makkelijk mee, terwijl je bij een gewone taxi altijd moet puzzelen om alles in zo'n auto te krijgen. Jullie hebben natuurlijk  van het nieuws wel meegekregen dat er een aantal bommen zijn afgegaan in New York en dat betekende dat het verkeer aardig vast zat. Wij zitten in het Edison hotel aan de westkant van Manhattan en de bommen zijn aan de oostkant ontploft, maar toch heeft de hele stad daar dan last van voor wat betreft het verkeer.

Onze kamers bevinden zich naast elkaar op de 22e etage, dat is dan ook de hoogste etage van het hotel. Nadat we waren ingecheckt hebben we onze koffers op de kamers gezet en zijn we naar Times Square gelopen. Dat waren 50 hele meters die gelopen moesten worden.  Jullie snappen wel dat de locatie van dit hotel geweldig is, we zitten gewoon middenin Manhattan. We zijn eerst maar eens wat gaan eten bij Sbarro, een Italiaanse bedoening waar je van alles kunt uitkiezen. Daarna zijn we naar de M&M store gegaan, dat is een belevenis op zich. Vervolgens hebben we ons door de menigte gewurmd om bij de Disney Store te komen en ook daar vergaap je je aan alle leuke dingetjes.

Na deze vermoeiende dag die erg vroeg gestart was, hebben we op de kamer nog even wat gedronken en zijn toen gaan slapen.

Voor dinsdag stond downtown Manhattan op het programma. Voor ons werkt het altijd fijn om de bezienswaardigheden te verdelen in zuid,  midden en noord Manhattan. In het zuiden beginnen we graag in Fulton Street met het ontbijt. Daar zat altijd Long Island Bagel Cafe, Spank's favoriete tent om te ontbijten, maar die bleek er plotseling niet meer te zitten. Gelukkig zat Brody's Bagel 2 deuren verder, dus hebben we daar maar gegeten. Nou die bagels bleken ook  niet te versmaden. Heerlijk. Daarna zijn we naar Battery Park gelopen en hebben we tickets gekocht voor Liberty Island om het vrijbeidsbeeld  van heel dichtbij te bekijken. Het was er weer hartstikke leuk. Daarna konden we weer op de boot naar Ellis Island, het eiland waar alle immigranten in de periode 1892 tot 1920 aankwamen om gescreend te worden. Onze club verkoos het toch om op de boot te blijven zitten die ons direct zou terugvaren naar Manhattan.

Vanuit Battery Park zijn we naar 911 Memorial gelopen en dat monument is toch wel heel indrukwekkend. 2 enorme watervallen op de 2 plaatsen waar de Twin Towers hebben gestaan. Wat in New York niet mag ontbreken is een bezoek aan het nieuwe One World Trade Center en dat hebben we dan ook gedaan. Je gaat dan met een lift naar verdieping 102

-ja jullie lezen het goed- en dan heb je een prachtig uitzicht over heel New York. Het is prachtig, maar deze keer werd ik er toch niet helemaal lekker van. Het is wel heel erg hoog. Na verloop van tijd zijn we weer naar beneden gegaan, op zoek naar een taxi om ons terug te brengen naar ons hotel. In midtown Manhattan zat het verkeer opnieuw helemaal vast omdat President Obama voor de laatste keer de Verenigde Naties toesprak. Het hoofdkantoor zit hier in New York. Als de president "in town" is, ziet het letterlijk zwart van de FBI auto's en dat veroorzaakt het oponthoud. We zijn dan ook maar op de 41e straat uitgestapt en hebben de laatste 6 straten gelopen. We zijn nog even bij Starbucks op de hoek langs gegaan voor een ijskoude Frappuccino en hebben de dag weer afgesloten met een drankje op de kamer.

Vandaag gaan we 5th Avenue en Central Park vereren met een bezoek en ik hoop dat ik vanavond of morgen nog gelegenheid heb om daarover te schrijven.

Jongens,  ik moet gaan, want ik heb al weer veel te lang geschreven.