Calgary

Door Henk, Els, Ed en Jo - 21-05-2017 18:46

19-05 - zonnig met wolken 21c

Wat een lange spannende dag vandaag, die al heel vroeg (02.00 uur) begon door het tijdsverschil met Canada. Ed, Doug en Barbara zijn veilig aangekomen in Calgary. Wij hebben een mooie plek op de campground met uitzicht op Calgary. Hun reis heeft wat vertraging opgelopen doordat de auto een storing opgaf. Bij aankomst in Calgary direct contact opgenomen met de garage waar zij vandaag terecht konden en het probleem is opgelost. Wij zijn gelukkig zonder problemen in Calgary aangekomen. De reis is prima verlopen, zowel op Schiphol (geen lange wachtrijen) als op de vlucht met een Dreamliner en aankomst in Calgary. Wij waren binnen no time door de douane. Het wachten op de koffers duurde het langst. Daarna naar buiten waar ze met zijn drieën op ons stonden te wachten. Altijd leuk als je opgehaald wordt en heerlijk om Ed weer te zien. Daarna de kennismaking met onze truck en RV. Wat een rijk bezit. Ik kan het nog steeds niet geloven dat dit van ons is. Na het bewonderen van de RV hebben we heerlijk in het zonnetje bijgepraat. Om wakker te blijven en om morgen tijd te besparen hebben wij daarna de boodschappen voor Henk en Els gedaan. Dus op naar de Walmart. Daar wordt je helemaal blij en wakker van. Na ruim 1,5 uur! gewinkeld door deze, relatief kleine, supermarkt zijn wij het helemaal zat (zelfs Els, nou dat wil wat zeggen!) en houden we het voor gezien. De benodigde boodschappen zijn binnen. Het avondeten hebben we eenvoudig gehouden. Lekker een hamburger op de bbq die wij gezellig met zn allen buiten eten. Wat een genot zo de dag af te kunnen sluiten.

Na het eten beginnen wij toch wel wat in te zakken en brengen Henk en Els naar hun hotel. Bij terugkomst mijn koffer uitgepakt en de RV een beetje aangekleed. Zooooo gezellig nu en het is nog niet eens klaar. Om 22.00 uur houden wij het voor gezien, het is mooi geweest voor vandaag. Morgen weer vroeg op tijd om de camper van Henk en Els op te halen. Ik zeg .... welterusten!

20-05 - Zonnig met wolken met af en een druppel regen - 23c

Lang leve de jetlag. Vannacht heerlijk geslapen, not! Ongeveer 4 uurtjes. Vanaf 02.00 wakker en niet meer geslapen. Wat een drama. Je ligt maar te draaien, nog even wat lezen en weer proberen maar wat ik doe, het lukt niet. Dan maar opstaan om 05.00 uur, we moeten er toch vroeg uit om Henk en Els op te halen. Alle tijd om nog wat te rommelen in de RV. Het zonnetje schijnt, de temperatuur ligt net boven het vriespunt maar de kachel aan is het heerlijk! Na een heerlijk uitgebreid ontbijt in het hotel van Henk en Els zijn we om 09.00 uur naar Fraserway gereden om de camper op te halen. Na een spoedcursus "Wat te doen bij ..." waar je in een korte tijd heel veel informatie over de camper krijgt, rijden wij om 11.00 uur de campground op. Appeltje, eitje voor ons Henk! Wij staan natuurlijk allemaal bij elkaar, hoe gezellig. Hierna lekker aan de koffie, de camper ingericht en heerlijk in de zon gezeten. Heerlijk! Maar er moet natuurlijk ook nog even gewinkeld worden. We kunnen de outlet in Calgary niet links laten liggen. Bovendien had ik weinig kleding mee omdat ik mijn koffer vol had met spullen voor onze rv. Wat een straflaugh! Dus op naar de Crossmill Outlet net even buiten de stad. Missie geslaagd! Iedereen kwam thuis met tassen. Jaaaaaaa, voor de bekenden onder ons, Els!!!! ook wink. Onze laatste winkel was de Bass Pro Shop (Outdoor World) waar Henk weer een mooi mes gescoord heeft.  Maar ook al heb je hier niets te zoeken, het is een aanrader om deze winkel te bezoeken. Hier vindt je alles wat je nodig hebt voor je vakantie in Canada en/of de USA maar bovendien is het bijna een museum. Hier heeft men de winkel ingericht alsof je in de natuur bent. Alle dieren (opgezet) die je hier tegen kan komen staan hier uitgestald. Je loopt langs een rivier, tussen de bergen met zelfs een waterval. Geweldig! De dieren die ze hier voor gebruiken zijn allemaal "road killers". Jammer natuurlijk maar gelukkig kunnen ze weer voor dit soort doeleinden worden hergebruikt. Je ziet er beren, elks, moose, wolven noem maar op en zelfs een ijsbeer. Je kijkt je ogen uit. Als afsluiter van de avond nog even een ijsje gehaald. Wat een heerlijk dag! Op naar morgen. Welterusten!