Clearwater New Year's Eve en Homosassa Springs

Door Ingrid - 02-01-2017 23:42

Op Oudjaarsdag van Sarasota naar Clearwater gereden, niet een heel lange afstand. Staken de Tampay bay over via een grote brug met een prachtig uitzicht, daarna kwamen we al snel op de camping, mooie nette kleine camping. 's Avonds met een Uber taxi naar het strand, voor zo'n 12 dollar, in Clearwater Beach heerlijk gegeten in een typisch Amerikaans restaurant, Cooters genaamd. Daarna op naar Pier 60, waar het avondleven zich altijd afspeelt met veel vermaak, ook nog de boulevard afgelopen en onderweg een leuk gesprek gehad met een Nederlander die in de USA woont met zijn Duitse vrouw en twee dochters.

Maar dan, at last, werd het toch 12 uur en konden we kijken naar een prachtig vuurwerk vanaf het strand, heel bijzonder met de branding zo vlakbij!! Maar oh, wat was het daarna druk om weer naar de camping te komen, een Uber taxi kostte nu 102 dollar😩. Gelukkig zagen we een andere taxi, die tevergeefs wachtte op zijn klanten en ons voor 20 dollar wilde brengen! Het was een gezellige taxichauffeur😂. In de camper nog even op het nieuwe jaar geproost en toen lekker op bed na zo'n lange avond!

De volgende ochtend, na nog een leuk en informatief geprek met de buurman te hebben gehad, definitief besloten om Daytona Beach niet aan te doen. We vertrekken naar Homosassa Springs en zakken daarna langs de kust van de Golf van Mexico weer af naar het zuiden. De afstanden zijn dan toch te lang en dan blijft er geen tijd over om leuke dingen te doen.

Op Nieuwjaarsdag kwamen we aan op een camping, waar we na een kort rondje gelijk weer zijn vertrokken, Jacob noemde het vergane glorie en Jitse had het zelfs over een 'tokkiecamping'. Gauw op zoek naar een andere camping, maar dat bleek moeilijk omdat veel recepties gesloten waren vanwege Nieuwjaarsdag, gelukkig waren er zeer behulpzame mensen op een kleine en heel nette camping, middenin de natuur aan de Homosassa River. Zij wezen ons een vrije plek, we besloten om hier 2 dagen te blijven, eventjes rust en zo hadden we vandaag tijd om een boot  te huren, wat zeer de moeite waard was!

Met de boot naar de Spring, de bron, waar Jacob en ik hebben gezwommen tussen de manatees (zeekoeien), de kids durfden niet, maar konden ze ook goed zien in het heldere water rond de boot. Jemig, wat een ervaring! Zulke enorm grote beesten, ik was er even beduusd van. Onderweg zagen we vrij dichtbij een paar dolfijnen springen naar vis, super! Daarna op naar de oceaan, wat verderop mocht snel gevaren worden en dat vond de schipper natuurlijk prachtig! (Jitse dus!) We hebben weer genoten vandaag!!

Ik zit nu voor het washok te wachten tot de wasmachine en droger klaar zijn, want helaas, ook sommige huishoudelijke taken moeten gedaan worden. Het wifi signaal is hier mooi sterk, ideaal. En het uitzicht ook niet echt vervelend...

Meer foto's zijn te vinden onder Afbeeldingen. Deze foto's zijn gemaakt met de tablet, ik kan helaas hier de foto's  van mijn camera niet uploaden!