City of Vancouver

Door Jacco en Louise - 02-06-2017 04:04
Zaterdag 27 Mei – Van Capilano RV Park naar Best Western Plus Sands Hotel Downtown Vancouver

25 graden / zonnig

Vanmorgen was het nog iets meer dan 40KM rijden naar de drop off van de camper. We reden rond half 10 weg van de camping. Het was gelukkig minder druk dan gisteren middag. Maar toch met een camper in de stad rijden is toch echt anders. En daarom letten we beide goed op. Ook zijn we blij met onze beslissing om niet met de camper steden in te gaan. Net voor half elf rijden we het terrein op en worden daar netjes begeleid naar een opstel plaats.

Er zijn al meerdere campers ingeleverd zien we. Er komt gelijk een meneer naar ons toegelopen. Gelukkig hoeven we hem niet veel te vertellen. Hij bied gelijk al zijn excuses aan voor het niet aanwezig zijn van de persoonlijke kit (beddengoed/handddoeken) en de toilet. Wij vermelden dat dat niet alles was. We hadden een lijstje zelf gemaakt met wat er mis was met de camper. Er waren verschillende deurtje die niet meer dicht gingen of gewoon naar beneden kwamen. Dit hadden wij wel opgelost maar dat is niet de bedoeling. Na wat onderhandeling en een gesprek met de manager kregen we een onkosten vergoeding vanwege alle problemen.

En hij zorgde ook dat de taxi vergoed was naar ons hotel. Naar het hotel was ook nog een aardige rit. Zeker meer dan een half uur en het taxi ritje koste 65$. We komen aan bij Best Western Plus Sands hotel. De koffers worden netjes door een hotel medewerker uit de taxi gehaald en bij de receptie neergezet. We checken in en mogen gelukkig gelijk de kamer in. Het was nu net over twaalf uur. We hebben zelfs zeezicht, dat wisten we nog geen eens.

We zitten aan het einde van Daviestreet en kijken naar het strand en over de zee. Het is een mooie hotel kamer. Groot bed, bank, tafel en een goede badkamer. Tijdens het inchecken vroegen we gelijk wat informatie over de stad en de Hop On Hop Off bus en het vliegen in een watervliegtuig. We kregen wat brochures mee en bekeken deze op de kamer. We besloten de bus voor 2 dagen (48 uur) omdat we ons dan makkelijk kunnen bewegen in de stad. Ook reserveerde we de watervliegtuig rond tour. We werden netjes geholpen door de dame van het hotel. We hadden gelijk de kaarten van de bus. We lopen naar buiten richting het strand daar is een stop voor de bus. We wilden graag naar de haven. Onze stop was 13 en de haven was stop 3, dus we wilden links om de route pakken maar we zien geen bord aan deze kant van de weg staan. Wel als je naar stop nr 14 wilt gaan. De bus komt er aan en ik vraag de chauffeur waar de bus stopt voor de route de andere kant op te pakken. Hij zegt dat de route maar 1 kant op gaat. Dat vinden wij maar raar, maar we stappen in.

We overleggen een nieuw plan en gaan eerst naar Granville Island dan maar stop 18. Dus als je naar net een paar stopt er voor wilt moet je het hele rondje mee rijden.. We krijgen al een beetje spijt van de kaartjes, maar ja we hebben we nu dus dan maar het beste er van maken. We stappen uit bij stop 18. De bus stopt wel gelijk recht vooor Granville Island.

We lopen hier wat rond en gaan naar de Public Market (een soort Markthal als in Rotterdam) maar dan groter en veel meer mensen. We moeten nog eten en dat kan hier in overvloed. Van alles kan je hier vinden.

We zien vanalles wat we wel zouden lusten maar we kiezen voor de Gourmet Wok. Het ziet er echt super lekker uit. Je kan kiezen uit verschillende gerechten. Jacco kiest Mie, bonen en iets van varkensvlees. Ik kies Nasi, bonen en lemon chicken. We nemen het mee naam buiten en eten dit heerlijk op een bankje op. We kijken uit over het water en Vancouver stad. Er gebeurt heel veel op en rond het water. Het is zaterdag en het is mooi weer dus extra veel mensen genieten er van. Na dit lekkers lopen we weer verder en stoppen net voor dat we weggaan nog even voor een cappuccino en wat lekkers erbij.

We lopen weer naar de opstapplaats van de Hop on Hop off bus. Er staat een hele rij de dat wordt aansluiten. Toen kwam er een jongen langs van de organisatie en zegt dat deze rij wel minstens 45 min zou duren en dan moeten de bussen ook niet te vol zitten. We kunnen niet hier bijna een uur staan wachten en te niksen. Ik vraag aan de jongen of er een andere oplossing is. Hij zegt je kan die bus pakken, en wijst naar de stadsbus. Toen vroeg ik gelijk vergoeden jullie die dan ook. Hij zei nee sorry helaas niet maar het is vandaag gewoon erg druk. Ik zei dat ik hier niet mee akkoord ging en dat we veel geld hadden neergelegen en niet betaald hebben om elke keer te wachten een uur op een bus, dus ik vroeg waar kunnen we ons geld terug krijgen, hij zei dat de officiële stand bij de stoomklok dit kan doen. Hij zei ook dat de bus die er nu stond er naar toe ging. Wij sluiten aan bij de stads bus, hier stond ook een lange rij. Wij konden net mee maar we hadden geen los geld genoeg voor de bus alleen maar 10$ vast. En niemand kon wisselen. De buschauffeur deed gelukkig niet heel moeilijk, ik had het verhaal even kort aan hem uitgelegd. En zei koop straks maar een kaartje op de volgende bus. We rijden door de stad dus bus maakt wat stoppen en stopt ook gelijk vlakbij de stoomklok. We zoeken hier wat rond en konden het in eerste instantie niet vinden. En toen zagen we een klein opklapbaar tafeltje staan van de Hop on Hop off bus. We vertellen de jongeman het verhaal en dat we ons geld terug willen, ze deden gelukkig niet moeilijk en ze zorgde dat het geld terug werd gestort op de creditcard.

We waren nu aan de andere kant van de stad bij Gastown. We liepen hier gelijk wat rond. We zagen op de plattegrond ook dat de LookOut niet ver weg was dus gingen daarnaar toe lopen. We kopen een Ticket en gaan met de lift naar boven. Deze ticket is de hele dag gelig en je mag die dag zo vaak als je wilt naar boven en beneden. Binnen 45 seconde ben je boven en de lift gaat via de buitenkant dus dan kijk je gelijk over Vancouver heen.

We blijven een poosje boven en genieten van het uitzicht.

Hierna lopen we richting de haven en kopen een ticket voor een soort simulatie van Fly Over Canada. We hoeven niet lang te wachten en zitten in de simulatie. Je zit op een rij naast elkaar en de stoelen gaan heen en weer en het lijkt echt over je vliegt over alles heen. Dit is wel heel erg leuk. Maar of het de 27$ per persoon waard was zijn we niet over uit. Maar het was wel erg leuk!.

We zagen aan het einde ook een bord als je nog een keer wilt gaan dat je dan maar de helft hoeft te betalen.

We lopen weer verder ondertussen winkeltje in en uit. We lopen nog even naar de Harbour Airplanes en melden ons bij de balie en vragen wat informatie over de vlucht van morgen. Deze vliegt maar 1 keer die dag. En het is waarschijnlijk een iets groter vliegtuigje zodat er dus ook mensen naast elkaar zitten en niet bij het raam. Ik vraag of het niet mogelijk is om er wel zeker van te weten dat we een raamplekje hebben beide. Je kan voor 10$ een plek reserveren en dit doen we natuurlijk gelijk. Hierna lopen weer terug richting Gastown want we willen nog langs ChinaTown. Maar het is ondertussen al 7 uur geweest en krijgen trek. We eten een lekkere burger bij Vera’s Burger Shack in Gastown.

We hebben zicht over het plein en ook hier gebeurt weer genoeg op straat om vermaakt naar buiten te kunnen kijken. Er was een vrijgezellenfeest bezig en zelfs de politie is hier zo vriendelijk en gaan op de foto’s met de dames en voor de foto slaat 1 van de agenten haar even in de boeien, daarna lopen de agenten weer vrolijk verder.

Na het eten besluiten we toch maar niet meer naar ChinaTown te gaan. De zon gaat bijna onder en gaan snel richting de LookOut Toren nu we toch in de buurt weer zijn. We halen nog even 2 cappuccino’s en wat TimBites bij Tim Horten. Deze nemen we mee naar boven en gaan lekker zitten en kijken hoe de zon achter de bergen verdwijnt.

We hadden de Timbites genomen omdat we er zoveel over hoorde. Maar wij vonden ze niet zoveel aan. Misschien omdat het laat in de avond was en ze er misschien al de heledag liggen maar wij slaan ze de volgende keer over.

We lopen nog wat rond en nemen uiteindelijk een taxi vanaf het Station naar het Hotel. Dit koste trouwen maar 11$. Dus dit is zeker de makkelijkste manier om in Vancouver rond te komen. En nog best goedkoop ook. De gewone bus is 2.75$ per persoon maar dan zit je vast aan tijden en stops.

Zondag 28 Mei – Best Western Plus Sands Hotel Downtown Vancouver

25+ Graden / Zonnig

We slapen wat uit, want de meeste winkeltjes gaan hier toch pas om 10:00 uur open. We halen wat ontbijt aan de overkant van het hotel bij Tim Hortens. Cappuccino’s en bagels. Deze nemen we mee en eten deze op bij een bankje op het strand.

Ook nu zijn er weer genoeg mensen op de been. Er zijn al families die lekker op het strand aan het spelen zijn maar er fietsen, hardlopen en skaten ook al wat mensen langs het strand. We hebben al gemerkt in Vancouver zal je je niet snel vervelen. We lopen naar Stanley Park. We lopen tot Second Beach daar steken we door het park over. En lopen lang Lost Lagoon.

Het is echt een prachtig park met in de achtergrond de hoge gebouwen van de stad. We komen bij een paardenkoets aan hier kan je tickets voor kopen. (41$ pp) dit vonden wij te prijzig en hebben nu toch al de helft gelopen. We lopen door. We zien dat er een marathon/walk bezig is.

Op het grote grasveld staan stands en een tribune waar muziek werd gedraaid. We lopen verder door het park gedeelte waar wat lokale artiesten hun werk laten zijn. Sommige kunnen we wel waarderen en bij andere denken we .. ookee en wat moet dit voorstellen.. Maar dat is Kunst denk ik.

We lopen langs het Aquarium (36$) maar gaan niet naar binnen, helaas niet genoeg tijd voor. Na deze aardig lange en warme trip nemen we een lekkere koele aardbeien smoothie.

We zijn ondertussen aan de andere kant van het park gekomen. We volgen het voetpad die langs de kustlijn weer terug gaat richting de stad. We stoppen nog even bij de vuurtoren en bij de Totempalen.

Tegen 2 uur lopen we via Robson street de stad binnen, we zien een Starbucks maar we lopen toch een stukje verder en pakken de volgende Starbucks. Het is hier ook lekker rustig. We nemen een ice tea en gaan lekker even zitten. En opeens zegt Jacco kijk eens zie je wie er binnenloopt. Ik kijk op en zie gelijk dat het Richard Castle is van de TV show Castle die we graag keken. Zijn echte naam kwamen we even niet op. Ik sta op en loop naar hem toe terwijl hij wachten op zijn bestelling en vroeg om een foto. Jacco maakte de foto en we lieten hem ook weer gelijk gaan, hij wilde ook alleen maar op een zonnige zondag middag een ice tea halen bij de Starbucks.

De rest van de mensen keken wel op maar niemand vroeg ook om een foto. Na even snel google was zijn echte naam Nathan Fillion, en we zagen dat hij zelf ook uit Canada kwam. Toch even leuk om dat mee hebben gemaakt en dat hij het ook geen probleem vond.

Vol enthousiasme lopen we verder. We lopen alvast weer richting de haven want we vliegen om 4 uur. Half 4 checken wij ons in bij de Balie, en het is inderdaad het grote vliegtuig dus wij krijgen extra kaarten voor de gereserveerde stoelen. We wachten nog even in de lounge. Tien voor vier lopen we naar gate2 (hek 2) en naar piloot en zeggen even gedag. We horen ook dat 2 vrouwen Nederlands praten en hun vliegen ook mee. Totaal met ons en de piloot zitten er 11 personen in het vliegtuigje.

Wij wachten rustig achter in de groep af want ja we hebben toch gereserveerde stoelen kan je wel staan we dwingen maar maakt voor ons niet uit. Dan roept de piloot of er een Gacco en Louise zijn (hahah Gacco) Wij steken onze hand op en mogen als eerste instappen. Maar de piloot meldt ook gelijk dat er geen copiloot mee vliegt en dat als iemand wilt naast hem mag gaan zitten. Hier hoeven wij natuurlijk niet 2x overna te denken en ik zeg gelijk tegen Jacco loop gelijk door naar voor. Jacco meldt tegen de piloot dat hij graag voorin zou zitten.

Dit was geen probleem. Dus Jacco had een nog betere plek uiteindelijk.

Iedereen gaat zitten de 2 vrouwen zitten wat krap naast elkaar en dus 1 vrouw zit in het midden en zit dus niet aan een raamkant. Ik zeg gelijk tegen haar neem Jacco zijn stoel, achter mij maar. Wij hebben deze gereserveerd dus van ons mag je er zitten zo dat jullie beide een raampje hadden. Ze vonden dit zeer aardig en namen het graag aan.

Blijft toch weer even spannend zo in een klein vliegtuigje maar toch minder kriebels als ik van de helikoptervlucht had in Zuid-Afrika. Misschien omdat het toch meer op een vliegtuig lijkt waar we natuurlijk veel vaker in hadden gezeten.

Bedoel niet dat het minder leuk is maar is misschien iets minder eng. Want het was geweldig om van het water zo op te starten en te landen. Wij vlogen de Extended Vancouver Panorama Tour. 45 minuten.

We vlogen langs de majestueuze bergen en de uitgestrekte kustlijn die adembenemende Vancouver omringt. Zo had je een geweldig mooi uitzicht over Stanley park en Down Town Vancouver.

Echt weer een waanzinnige ervaring.

Na deze waanzinnige trip zijn we langs de haven terecht gekomen bij een restaurantje. Hier gingen we uitgebreid eten want we hadden ondertussen erg trek gekregen.

We lopen na het eten nog wat rond en besluiten de zonsondergang te zien vlakbij ons hotel op English Bay. We nemen van de haven een taxi naar het hotel. Deze keer was het maar 8$ voor de taxi. Het was erg druk bij ons hotel voor en bij het strand, meer mensen hadden dit idee. Op de hoek zit Starbucks en staan wel even in de rij voor onze koffie’s.

We nemen ze mee naar het strand en gaan om 1 van de stambomen zitten en kijken hoe iedereen zich vermaakt op het strand. Net na dat de zon onder is gegaan lopen we nog naar het Inukshuk standbeeld dat maar even verder op staat.

Hier blijven we nog even zitten en lopen daarna terug naar het hotel. We moeten nog alles weer even inpakken en uitzoeken voor morgen.

Maandag 29 Mei – Van Vancouver naar Amsterdam - Dinsdag 30 Mei

Deze ochtend willen we nog even genieten en niet gelijk al in weggaan modus zitten. We gaan ontbijten in het hotel zelf. Dit was nog een best goed ontbijt. Daarna lopen we nog even onze wijk rond het hotel rond. We gaan wat winkeltjes in en uit. Op zoek naar wat laatste souvenirtjes. Helaas aan deze kant van de stad zijn er niet veel souvenirwinkeltjes. Dus we lopen rond elf uur weer het hotel in en vragen of ze een taxi voor ons bellen voor naar het vliegveld. Om half 12 zitten we in de taxi op weg naar het vliegveld ook dit is nog wel z’n 25 minuten rijden (35$). We worden netjes bij de vertrekhal afgezet. Helaas zijn er net 3 bussen met muzikanten voor ons. We gaan naar Spanje via Amsterdam. We hebben een half uur in de rij gestaan en hebben onze bagage afgegeven. We lopen en winkelen nog wat en nemen een koffie van ons laatste los geld.

De vlucht gaat gelukkig voor spoedig. Jacco kijkt wat films en speelt af en toe een spelletje. Ik kijk de hele serie American Odyssey af. Precies alles 13 afleveringen kon ik kijken tijdens de vlucht. De laatste 15 minuten zou ik eigenlijk niet kunnen afzien maar we moesten wachten op schiphol. Dus dat kwam voor mij even goed uit.

Terwijl we uit het vliegtuig lopen krijg ik opeens van een stuward een KLM huisje. Gewoon zomaar. Nou bedankt zeg ik, dat is wel erg leuk. We staan ver geparkeerd met het vliegtuig en is een eindje lopen voor dat we bij de bagagebanen aankomen. We lopen de hal in en ik zie aan de andere kant van het glas al me zus, moeder en 3 nichtjes staan. Me nichtjes zien me aankomen en worden helemaal blij. Ik laat ze het huisje zien en die willen ze gelijk pakken maar snappen niet waarom dat niet kan met het glas er tussen. Ik trek gekken bekken naar de en probeer ze te knuffels door het raam hihi. En dit alles terwijl er een camera ploeg blijkbaar al even achter me stond. Hahah Ik zag Joris Linssen (effe gegoogeld want ken het programma wel maar niet de namen) en die vroeg waar wij vandaan komen en wie het waren aan de andere kant van het raam. Ook vroegen ze of dit mocht uitgezonden worden, me zus vond dit ook geen probleem en wij ook niet. Dus wie weet zie je ons nog op TV.

Ik ging even plassen en daarna weer even de kids laten schikken en ik dacht dat ze ondertussen wel klaar waren met filmen maar Jacco tikte me aan, je staat nog in beeld.. Woepss.. Hahah maakt het uit. We zien onze koffers op de band en nemen ze mee naar buiten. De kleintjes van me zus komen al aangerend. We geven ze een dikke knuffel en kus. We zijn weer veilig terug in Nederland!

We willen iedereen bedanken voor het lezen en reageren op onze reisblog en facebook. We vonden het erg leuk om het zo bij te houden. Mocht je hebben meegelezen laat dan even een berichtje hieronder achter!

Op naar onze volgende reis!